søndag, mai 16, 2010

Dueblå revebjelle sokker

Jammen ble det ikke et par sokker til med det fine revebjellemønsteret. Sammen med garnet fra Sokkegarnklubben til Strikk Innom fikk vi med oppskriften på sokkene. Den var laget til det tykke og myke Raggi-garnet fra Järbo.

Jeg strikket først en halv sokk etter oppskriften, men den ble litt smal - så da var det bare å rekke opp og legge opp litt flere masker. Jeg la opp 48m og strikket 10 omg med vrangbord før jeg startet på selve revebjellemønsteret.
Det ble 5 mønsterrapporter før hælfellingen og 5 rapporter til før tåfellingen. For å få en avrundet tå snudde jeg rett og slett mønster-rapporten og strikket en rapport opp-ned, samtidig som jeg startet selve tåfellingen.

Jeg liker mønsteret veldig godt, og det går raskt å strikke - og enda raskere med det tykke Raggi-garnet (med strikkefasthet 19m!) på pinnenr 4mm.
Raggi garnet er ellers nydelig å strikke av, og det delte seg ikke så mye (til å være så tykt).
Men jeg kjenner at det er litt tykkere enn jeg liker som best. Det er på en måte litt tyngre å strikke med så tykke pinner. Men du hvor fort det går unna da...

Det gikk med ca 130 g garn til et par sokker. Så rask hoderegning sier meg at du får 2 par sokker av tre bunter med garn. Så nå må jeg nok få tak i en 100g-bunt til så jeg kan få strikket opp resten som ble igjen.
Tidligere har jeg strikket både pulsvanter og sokker i revebjellemønster, men da i andre garntyper. Så får vi se om det etterhvert blir enda flere strikke-ting med revebjelle-mønsteret på...

1 kommentar:

  1. de ble kjempefine - disse er det mulig at jeg kommer til å prøve meg på også!

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails