lørdag, januar 30, 2010

Reveraggi raggiser

Bussprosjektet mitt "Reveraggi" er også ferdig. Fikk tilløp til litt panikk her da jeg skjønte at jeg kom til å få akkurat litt for lite garn til å bli ferdig.. uhu!!

Hadde nemlig kjøpt et herlig nøste med Mellanraggi fra Strikk Innom, som jeg trodde skulle holde til et par raggsokker i str mann. Men det ble for snaut, i allefall når jeg hadde såpass lange vrangborder.
Måtte derfor ut på garnjakt etter en ensfarget litt lik garnkvalitet, og endte opp med Heilo-garn fra Dalegarn. Garnet hadde ganske lik strikkefasthet og spinning, men Heilo er i 100% ull... Men det fikk gå.
Sokkene ble ferdige og jeg avsluttet sokkene med tåfelling etter eget hode. Snudde revebjelle-mønsteret på hode og felte av med avrundet tå. En sokk fikk grå tå og en svart tå - slik at fargene skulle passe ganske bra med fargenyansen på Mellanraggi-garnet der hvor jeg måtte bytte garn.
Er veldig fornøyd med Revebjellemønsteret. Det ble jo ganske fint på sokker også :-) Mønsteret er opprinnelig laget til et par pulsvanter, og er forøvrig kjøpt fra Strikk Innom.

5 kommentarer:

  1. Lekre! Er hælene strikket i dobbelt garn? Veldig fine.

    SvarSlett
  2. takk skal du ha :-)
    Hælene er strikket i enkelt garn de også. Men teknikken jeg har brukt forsterker den;
    Omg.1: strikk annenhver maske og tar de andre løse av
    Omg.2: strikk alle maskene.
    Omg.3: strikke som omg.1, men motsatt slik at de maskene du tok løst av strikkes, og de som ble strikket i omg.1 nå blir tatt løse av.
    Da blir hælene ekstra tykke og sterke.

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Takk for tipset, skal prøve det og gi det videre til mor.

    SvarSlett
  5. Så fine de ble! Kjempemorsomt å se! :)

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails