fredag, mai 14, 2010

Jacques Cousteau Hat #2 - skogens lue

Måtte bare prøve meg på en Jacques Cousteau Hat til. Det er svung over luenavnet, men ingen skal skue lua på navnet... Den er utrolig enkel og rask å strikke og det er fellingen i toppen som gjør hele lua.
Denne gangen har jeg strikket lua en god del kortere, for å slippe den store oppbretten nederst. Har også valgt å snu fellingen den andre veien og ble bedre fornøyd med det. Lua er strikket i Falk garn fra Dalegarn på pinnenr 3mm, og den ble tett og god. Vrangborden rundt det hele gjør den utrolig elastisk, så sånn sett er dette en super one-size-lue.

For å få litt variasjon til de "franske" luene har jeg funnet oppkrift på en annen enkel lue jeg vil prøve ut. Den heter Button-Tab Hat og er blitt det neste buss-prosjektet for mai. Denne strikker jeg i myk og deilig alpakka, i flere blåfarger.

Det flerfargede blå garnet er en rest av Hummingbird fra Artesano - som jeg har "voktet" godt i påvente av å finne noe alpakkagarn som matchet i farge og tykkelse. Mirasol alpakka bestod testen og blir nå en del av lua. Fantastisk godt å strikke av... så det er nesten synd det er noen buss-frie dager nå... (så kanskje jeg jukser litt...)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails