mandag, mai 24, 2010

Selbuinspirerte votter

Ja, hva som kan kalles selbvotter og ikke, er det visst regler for - etter all oppmerksomheten forfatteren av boken "Selbuvotter" fikk etter å ha kalt alle mønstrede strikkevotter for Selbu-votter...

Mine votter heter riktignok selbuinspirerte og er strikket etter oppskrift fra mønsterhefte Pt Design nr 82 fra Rauma. Heftet inneholder alt fra votter, luer, strømper etc i forskjellige "selbuinspirerte" mønstre. Mye fint!

Vottene har på en måte overvintrert på hytta. For det var faktisk den regnfulle sommerferien i fjor som gjorde at jeg bare "måtte" ha litt strikketøy mens det silregnet dag etter dag. Men de ble aldri ferdig... Nå har jeg fått avsluttet vottnr 2 og strikket tommeltotter på begge vottene og festet alle tråder. Snakk om tilfredsstillelse :-)

Vottene er forøvrig strikket i Pt5 Sport fra Rauma, på pinnenr 3,5-3,0mm. Fikk ikke strikkefastheten i mønsteret helt til å stemme med pinner og garn, så jeg strikket herrestørrelse og de er akkurat passe til meg.

Selve mønsteret liker jeg veldig godt, så siden det er litt garn igjen tror jeg jeg skal prøve meg på en lue i samme mønster. Så har jeg jo litt å strikke på om det skulle komme mere regn i sommer...

2 kommentarer:

  1. Så smukke votter du har strikket :-) Jeg strikker selv votter , og jeg tror da osse at jeg har lige netop det hæfte fra Rauma som du nævner , der er mange fine ting i . :-)

    SvarSlett
  2. Flott og annerledes mønster. Jeg har også et slikt hefte, men har ikke strikket så mye i det .

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails