torsdag, mai 13, 2010

Buss-sokker i boks

Da har jeg fått avsluttet de siste buss-prosjektene mine og festet litt tråder. Det føles alltid godt når noen strikkeprosjekter kan felles av pinnene og få den siste runden med trådfesting og prøving.

Når det er litt travle hverdager blir ofte prosjektene lagt bort i påvente av litt tid til å få strikket de siste omgangene, for å få felt den siste fellingen, eller for å få festet tråder. Derfor er det godt med noen fridager sånn innimellom hvor jeg får avsluttet disse bussprosjektene mine så jeg kan starte på noe nytt :-)

Buss-sokkene i OnLine garnet har vært ferdige en stund, men har ventet på litt trådfesting. Er godt fornøyd med garnet og ikke minst fargevariasjonene som er til å bli kjempeglad av!
Garnet er utrolig godt å strikke av og passe tykt. Så jeg har et nøste til på lur for nok et par buss-sokker heldigvis.

De lilla stripe-sokkene i Trysil Superwash manglet bare en tåfelling og litt trådfesting, så var jammen disse i boks også.

På disse sokkene har jeg prøvet ut en "ny" måte å strikke striper i vrangborden på. Første omgang med ny farge er strikket i ren glattstrikk, isteden for vrangbord-strikk. På denne måten ble stripene renere, og jeg slapp de "vrange" vrangmaskene ved hvert fargeskift. Godt tips, dette likte jeg :-)

1 kommentar:

  1. Fine, gode sokker. Det er alltid godt å få gjort ferdig alt - festing av tråder og slikt. Jeg bruker å gjøre det med en gang, før jeg legger opp til neste sokk, men det er vel ikke alltid du har nål med på bussen;))

    Tipset med stripene er ikke dumt nei, gjør det også slik, da blir det som du sier, renere striper. Det var forresten herlige farger du hadde valgt, farger til å bli glad av;))

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails