tirsdag, mai 18, 2010

Ops! Button-Top hat på tur/retur jobb

Jeg trodde jeg hadde funnet det optimale buss-håndarbeidet i den kule lua Button-Top hat. Men det holdt bare til en tur/retur jobb idag (uten særlig ekstra kø og forsinkelser) og litt avfelling på kvelden - så var den ferdig.

Nesten litt vemodig... for nå må jeg finne på noe nytt til bussturen i morgen tidlig..

Button-Top hat var rask og enkel og strikke, og kan varieres masse ettersom man velger forskjellige garnkvaliteter, forskjellige knapper eller bytter ut den vanlige vrangborden med andre mønster-kanter nederst på lua.

Jeg valgte en favoritt-rest med Hummingbird 100% alpakka garn fra Artesano, og pinner nr 4mm. Det garnet er kjempedeilig å strikke av og har så nydelige blåfarger; nesten synd at det nå er tomt...

Tror dette kan bli en oppskrift jeg drar frem flere ganger - helt klart! Men nå må jeg først finne på noe nytt å ha med i sekken til morgendagens busstur her..

2 kommentarer:

  1. Utrolig flott lue du har strikket. Skikkelig stilig :o)Finnes oppskrifta på norsk tro?

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails