tirsdag, mai 25, 2010

Revebjeller og løytnanshjerter..

Ja, så var de ferdig også. Revebjelle-sokkene går unna for å si det sånn. Det siste paret har vært buss-strikketøy noen dager, men nå som jeg først kan mønsteret går det ganske radig unna.
Denne gangen er de strikket i Superwash Sport garn med nydelige lilla-grå sjateringer (som jeg bare MÅTTE ha....)

Som sist har jeg valgt å lege opp 48m isteden for 40m som i oppskriften - og ellers strikket 12 mønsterrapporter totalt pr sokk. Utrolig enkelt, men lekkert mønster - synes jeg :-)

Mønsteret kan kjøpes hos Strikk Innom (men nå skulle jeg alldri ha klikket innom StrikkInnom for å hente URL'en til sokkemønsteret her, for nå var det masse nytt lekkert garn i butikken der - ååå sånne deilige fargerike hesper.....sukk!)

Over til neste buss-prosjekt (før garnlysten tar helt overhånd her..).

Før pinse kjøpte jeg noen bunter med Arwetta fra 123Knit.com, et garn jeg har hørt mange go'ord om. Så nå var det min tur å prøve. Garnet er i en ganske knall bringebærrød farge, og ganske tynt. Men du så godt å strikke av.... skjønner godt at dette er noens favoritt! Jeg har startet på et par sokker med vipper som jeg fant gratis oppskrift på i nettbutikken Mer Garn.

Igjen et ganske enkelt mønster, som minner meg sånn om løytnanshjerter. Fordelen med disse er at det går litt tregere å strikke med tynnere pinner/garn - så kanskje disse vil vare litt lenger...

3 kommentarer:

  1. Løyntnantshjertene mine blomstrer som bare det utenfor hos oss, de overlever manglende oppfølging som bare det. Favoritt! Disse sokkene var, som blomstene, utrolig vakre. Du er jammen flink!

    SvarSlett
  2. flotte sokker, så flink du er på sokkestrikkinga, eg er heller treig av meg på den kanten. :)

    SvarSlett
  3. Tusen takk for koselige hilsner. Er greit med litt småstrikk på pinnenen på vei til/fra jobb. Og Øydis; det er ikke alltid matstellet er viktigst, det er like viktig med god atmosfære rundt seg :-) Skjønner godt de trives i hagen din jeg!

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails