torsdag, desember 09, 2010

Strikk og kos eller strikk og stress?

Tok meg selv i å skulle skynde på meg selv for å få strikket ferdig halsen jeg holdt på med, så jeg kunne skynde meg å starte på en ny lue.
Og før jeg hadde strikket to omganger på lua var tanken tilbake igjen; at jeg måtte skynde meg og få lua ferdig så jeg kunne strikke en lue eller tre til - for da kunne jeg jo gi hjemmestrikkede julegaver til enda et par til (av de jeg allerede hadde bestemt meg for at ikke skulle bli pådyttet (mer) hjemmestrikk..) sukk..

Jeg lurer på hvor disse "strikk og stress" tankene liksom kommer fra? Strikking skal jo være kos det, avslapping og glede over å lage noe med egne hender. Ikke strikk og stress nei!

Men jeg skal innrømme det er litt vanskelig å ikke la seg påvirke av alle dere der ute om strikker masse og legger ut nydelige bilder og inspirasjon i bloggene deres. Da får jeg sånn lyst til å lage alt sammen jeg også!
Så nå bestemte jeg meg for å ikke la meg strikke med i år, men heller skrive ned alle ideene så jeg kan starte på julegavene i januar - for neste år! Så får vi se om det går...

1 kommentar:

  1. Dette synes jeg var et lurt tips å ta med seg nå i førjuls-stresset:)

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails