mandag, desember 27, 2010

Den julerøde lua

Den ble kanskje litt "gammelmodig" egentlig, Coronet lua som er strikket i julerødt garn fra Cascade Yarns.
Jeg ser nå at den enten budre hatt en bredere flettebord, eller en mer baggy topp - da hadde den nok virket mer "moderne". Men den sitter veldig godt i den fasongen den har nå altså.
Oppskriften er jo noen år gammel (fra 2003), så det viser jo også at det skjer litt med fasongene på selv en enkel ting som en lue gjennom årene som går.

Men jeg likte egentlig idéen med den fletteborden som er strikket som en lang remse først, for så å plukke opp masker langs fletteborden og strikke resten av lua på rundpinne. Det gjør at du kan måle den til ganske så presist til hodet som skal ha den. Og fletteborder i seg selv liker jeg godt.

Garnet jeg har brukt er det deilige Cascade Alpaca Lana D'Oro jeg har kjøpt fra Strikk Innom. Det er en blanding av ull og alpakka, og utrolig deilig å strikke av. Pinnenr 4,5mm gjør at dette er et raskt og greit strikkeprosjekt (men vurder kanskje en liten justering av oppskriften så den passer mer til dagens "look")....

Fortsatt GOD JUL!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails