søndag, desember 19, 2010

Julerøde gleder

Rødt er en flott farge uansett årstid, så om det er litt tilfeldig at det kanskje blir ekstra mye rødt nå mot jul vet jeg ikke. Jeg blir i allefall veldig glad av den ordentlig julerøde fargen.
Jeg har egentlig ønsket meg en pose eller mappe til buss-strkketøyet mitt ganske lenge, men så har jeg tenkt at det kan jeg jo sy selv.

Men da jeg var innom Vanella's eplabutikk fant jeg en rød og fin strikketøypose, akkurat i passe størrelse med mange små søte hunder på. Ja, så den lurte seg jommen med i julegavebestillingen....

Nå har jeg brukt den flittig den siste uken, og den er utrolig praktisk. En ting er at jeg synes den lyser litt opp (siden den er rød!) men så slipper jeg pinner som stikker avgårde, eller brekker på turen også. Den har et lite rom på innsiden til målebånd, ekstra pinner, merketråd etc også, og snøres sammen med en strikk og snorstopper i toppen (noe som gjør at man kan snøre igjen posen mens man strikker, så "urolige" nøster holder seg i posen uansett strikkefart). Ganske enkelt praktisk.
Men det jeg egentlig ville si, var at posen er utrolig pent laget, med fine detaljer og pene sømmer. Det gjelder forøvrig julegaven jeg kjøpte også.
Så om noen skulle være skeptisk til å handle andres håndarbeider på Epla, så er i allefall mine erfaringer utrolig gode. De som driver med håndarbeid for salg legger virkelig ned masse godt arbeid i tingene de selger.
* * *

Jeg er ellers på en lue-dille om dagen, så jeg har fått startet på en ny julerød lue med en tykk flette på. Mønsteret er hentet fra Knitty.com og heter Coronet.

Det julerøde garnet jeg bruker er fra Cascade Yarns og heter Alpaca Lana D´Oro og er kjøpt hos Strikk Innom. Det er en blanding av 50% alpakka og 50% ull, og er veldig likt det "vanlige" Cascade 220 å strikke av; rett og slett kjempedeilig!

(og om du liker Cascade 220 garnet, kan jeg tipse deg om at det er et ekstra godt tilbud på akkurat det garnet i dagens luke (19/12) i Strikk Innoms Julekalender :-)

Ja, så her går det i julerøde gleder om dagen, som så mange andre steder :-) Ha en fin søndag!

2 kommentarer:

  1. Så fin strikketøys-pose du har kjøpt. Stoffet var utrolig flott:)

    SvarSlett
  2. Jeg har også sådan en pose , og jeg er meget glad for den , kan næsten ikke undvære den :-)) Jeg har ugler på min :-)

    God Mandag Babben :-)

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails