fredag, desember 31, 2010

Fargeglad reste-slutt på det gamle året

Rester, restemat og restegarn ... det er liksom et litt kjiipt ord egentlig. For restegarn kan jo jammen bli mye fint også!
For 2011 har jeg hengt meg på en knit-a-long på Ravelry - hvor opplegget er å strikke sokker, men kun av det garnet du har på lager - Year of stash socks 2011 (YOSS 2011) måtte jeg sjekke litt opp hva som var i garnkassene mine.

En ting er jo alle nøstene som er ubrukte og hele, og som kanskje hører sammen med flere nøster fra samme familie. Men så er det restegarnet da - og med ekte restegarn regner jeg kun de halvbrukte nøstene som er påstartet, eller enslige nøster som har kommet bort fra eller mistet garn-familien sin og som egentlig ikke kan bli noe av seg selv .

Så da jeg ryddet i garnkassene, dukket det fargeglade reste-nøster opp, og plutselig hadde jeg lagt opp til et par tovede reste-votter... For å få vottene ganske like hverandre, strikker jeg begge vottene samtidig.
Jeg skal jammen bli enda litt flinkere til å glede meg over alle de fargeglade restene som skal bli til mye fint i 2011...

Vil ellers bare takke for følget i strikkeåret 2010! Takk til alle dere som stikker innom her i bloggen, og for alle de koselige kommentarene dere legger igjen. Og tusen takk for all inspirasjon underveis (også fra din blogg!) - Gleder meg til 2011, Godt nytt år her fra Babbens Ideverksted!

4 kommentarer:

  1. Godt nyttår med nye ideer :o)
    Klem fra stor og liten på Rykkinn.

    SvarSlett
  2. Lurt å strikke dem samtidig. Blir sikkert fine:)

    SvarSlett
  3. Takk for det gamle - og godt nytt år!

    SvarSlett
  4. Hei.
    Jeg må si at du har mye fint strikk på denne bloggen din. Jeg blir inspirert og følger nok bloggen din videre :)

    Godt nyttår
    fra Anita

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails