mandag, desember 27, 2010

Kulejul og julekuler

Egentlig hadde jeg bestemt meg for at jeg IKKE skulle strikke noen av de kule julekulene som går som en farsott over strikkeland siden boken til Arne og Carlos ble lansert. Ting som tar litt av, får jeg ofte litt motforestillinger til, så siden ALLE skulle strikke disse julekulene i år ville jeg la være (selv om ideen er utrolig god!).
Jeg bladde i boken da jeg var innom bokghandelen før jul, og på Husfliden var det en diger ull/garn-eksponering rundt boken for å få alle oss som enda ikke hadde strikket en eneste julekule til å bli "fristet". Men jeg holdt stand og stod i mot.
Men så kom Familiens julenummer, og der var det til og med en spesialdesignet julekule fra Arne og Carlos. Julekulene var virkelig overalt! De var til og med på TV'n!

Julaften kveld snikstrikket jeg en kule av litt restegarn, og jommen ble det ikke enda en til... Ekte julaften-julekuler! Det som kanskje frustrerer meg litt er at fellingen i toppen ble litt vel synlig. Øke-partiet nederst på kulen gjør ikke så mye av seg - så kanskje det får gå litt sport i å finne den beste måten å felle kulen litt mer usynlig?
Jeg må nok bare innse at jeg også er lettlurt og lar meg påvirke av media, og farsotter som går på strikkefronten... for kulestrikingen var jo rask og enkel og ganske så hyggelig - skal jeg omsider innrømme... Så derfor ble det strikkede julekuler her i bloggen også..

1 kommentar:

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails