fredag, juli 30, 2010

Koselige myke tøfler - ferdigtryllet :-)

Jeg var spent på resultatet da jeg tømte vaskemaskinen for de ferdigtovede tøflene... Men bekymringene kunne jeg vært foruten, for de ble skikkelig myke og koselige som hjemmestrikkede tøfler skal være.

Egentlig utrolig hva en omgang med såpe og vann kan gjøre med litt ullgarn. Finull og Pt2 garn kan jo være litt "stikkete" når du strikker, men de ferdige tøflene er som myke lam... skikkelig deilige.

Status før og etter toving ble som følger:

Rosa-Lilla-Gråblå tøffel - strikket av 10 x 10cm ruter - hadde fotlengde 28,5 cm før toving og ca 24,5-25cm etter toving. Så disse er nok en str 38-41.

Rød-Beige-Brun tøffel - strikket av 11,5 x 11,5cm ruter - hadde fotlengde 33,5cm før toving og ca 28,5cm etter toving. Disse ble veldig romslige og store, og mistet litt av passformen sin men kan nok passe en diger herrefot.

Så jeg er godt fornøyd med resultatet, og fortsetter prosjektet til jeg har 5 par i str 10x10cm ruter. Dette var egentlig veldig gøy ;-)

2 kommentarer:

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails