mandag, juli 19, 2010

Fra "Selbu Peace and Love" til "Selbu No-death"...

Nå i ferien har det vært god tid å strikke og kose seg masse. Selv om det alltid er morsomst å starte på nye fargerike prosjekter har jeg også vært litt "flink" og rotetet frem noen UFO'er fra strikkekurven. For selv om det kan være litt trått å sette igang å få avsluttet uferdige prosjekter, så er det jo egentlig veldig deilig når de først blir ferdig også....

Første UFO-prosjekt var vottene Selbu Peace and Love som Torirot har designet. Et utrolig vakkert mønster og vottene blir ganske fine egentlig. Men så dukket det opp noen morsomme sokker, så ble vottene forvist til ventekurven i påvente av litt votte-strikke-lyst. Det skal sies at de ikke har ventet så lenge da..

Hvorfor jeg fant frem disse nå? Jo, august-oppgaven i Sokker 2010 er å strikke strømpene Selbu-death. En artig vri på knestrømper med en veldig tradisjonell selbu-rose - hvor midten av rosen er byttet ut med et dødningeskalle! Så ved første øyekast ser det ut som et par skikkelig trauste selbustrømper, men så dukker dødningeskallen opp ved nærmere øyensyn....

Jeg startet på Selbu-death, men feiga fort ut.... hadde ikke hjerte til å fortsette galskapen - strømper med hodeskaller ble liksom litt feil. Og med så mye jobb det er å strikke lange selbu-strømper... så da tok jeg meg den frihet å bytte ut hodeskallen med et nøytralt symbol isteden for - så mine strømper heter ikke lenger selbu death, men selbu no-death ;-)

Og siden jeg nå strikker strømper med selbumønster, så dukket tankene opp rundt vottene "Selbu Peace and Love" - som nå har rykket frem i køen igjen...

7 kommentarer:

  1. Så fine votter du strikker.

    SvarSlett
  2. Nydelige votter og sokker du strikker:))

    SvarSlett
  3. Takk for koselig sommerbesøk blant votter og sokker her i bloggen :-)

    SvarSlett
  4. Kjempefine votter. La meg til som følger her på bloggen din:)

    SvarSlett
  5. Oj.. mulig jeg stjeler ideen din på selbusokkene.. Har begynt på den, men har ikke fått meg til å starte på mønsteret enda. De blir mer brukendes uten hodeskallen :)

    Jeg ble til slutt ferdig med junisokken :)

    Klem

    SvarSlett
  6. Selbuvotter går heldigvis aldri av moten, og det er jo så mange flotte mønster!Lykke til med ferdigstillelsen!

    SvarSlett
  7. synd du feiga ut. likte hodeskallen bedre!

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails