tirsdag, juli 13, 2010

Garn'gotteri....

Jeg bestilte to hesper med et nytt garn fra Strikk Innom her tidligere i sommer. Garnet heter Trail Soks yarn og er håndfarget. Hespene er på hele 115g og fargene er mer enn fantastiske! (fargene her er litt for blasse i forhold til i virkeligheten)

Men ulempen er at de på en måte er blitt et slags "gotteri" som jeg helst vil spare på... og ikke bruke riktig enda, selv om jeg egentlig har veldig lyst. Jeg er rett og slett redd for at de skal bli borte, oppbrukt... så da ligger de isteden godt der i garnkurven til urørt glede... og frustrasjon.

Så når jeg nærmer meg kurven og egentlig begynner og planlegge å nøste de opp, og finne et passende prosjekt for de - så dukker dette "spare-spøkelse" opp igjen, og jeg fortsetter å spare.
Men nå føler jeg dagen nærmer seg her, den dagen jeg sprekker... og bare MÅ HA!
Helt håpløst... men hva kan jeg gjøre? Hmmm...kanskje kjøpe et par hesper til - så kan de overta "spare-jobben" i garnkurven mens jeg kan sette pinnene i de to deilge hespene...?!

Men sånn helt til slutt må jeg jo fortelle at jeg omsider har satt pinnene i en herlig hespe med Malabrigo-garn... og den skal bli et par med Baudelaire Socks som er juli-mønsteret i "Sokker 2010". Og jeg trenger vel ikke fortelle at det er et nydelig garn å strikke av... i en vakker farge, som også kommer fra gotteri-butikken Strikk Innom..

TIPS! Og vil du ikke havne uti samme hengemyra som meg, så gå i allefall ikke inn på sidene til Strikk Innom og søk etter håndfarget garn, eller nyheter - da kan jeg love deg du nok ligger tynt ann du også...

3 kommentarer:

  1. Disse fremmede gartypene dine ser rålekre ut, jeg "misunner" deg dem:)
    Jeg finner aldri ut av Strikk Innoms sider, og etter hva du skriver kan det nesten være bare godt. De har bare fristelser virker det som, og de finner ikke jeg - fint;)

    Det ser iallefall flott ut, jeg gleder meg til jeg kommer over sånt garn i en garnforretning, kan ta på det først - da kjøper jeg;)

    SvarSlett
  2. Hehe, det er rart hvordan man lengter etter å få nøstene hjem til seg, drømmer om alle prosjektene de skal trylles om til - men når de endelig kommer så er de for fine til å brukes. Synes ideen om å kjøpe noen nye var den beste løsningen! ;)

    SvarSlett
  3. Sukk, ja, det er en prøvelse med disse vakre hespene... Egentlig er det jo litt rart at det ikke er norske nøster å få tak i samma kvaliteten. Det norske garnet blir ofte litt "grovere" liksom. Men, det blir mye norskt ullgarn her også da... Så Liv, bare gru deg til hespene kommer i butikken... da blir det nok en kamp å komme seg ut igjen... og Lykkelinn, jeg synes ideen om å kjøpe en ny hespe var svært god ;-)
    Takk for koselig besøk begge to! :-)

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails