søndag, februar 20, 2011

Pulsgaver, myke gode og varme

I Julegave-samstrikken hadde jeg planer om å lage "smågaver" i januar-mars. Sånne småting som er hyggelig å gi bort, kanskje sammen noe annet.

Det fikk litt skeiv start i januar, med pulsvarmerne som fikk litt for lite garn til, så jeg måtte ty til litt skjøting av annet garn - paret ble ok på avstand, men ikke så fine på nært hold. De bor nå på jobben og ble mine isteden for å bli julegave.

Men nå er det ferdig et par til av de deilige pulsvarmerne til Felisi, strikket i myk og deilig håndmalt tynn alpakka fra Du Store Alpakka.

Av et nøste på 50g har jeg fått to par, og enda er det litt garn igjen. Jeg har også strikket de litt lenger enn oppskriften.

Dette er skikkelig kose-strikk, som er praktiske i bruk. Jeg har tatt de "misslykkede" røde/orange fra januar i bruk på jobben, så når hendene blir litt kalde og stive varmer de godt. De er også såpass tynne at det går supert å punsje på PC'n med pulsvarmerne på (uten at de er klumpete eller i veien).

Dette blir mitt bidrag i julegavesamstrikken for februar, og jeg tror kanskje det blir flere av disse.

3 kommentarer:

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails