søndag, januar 30, 2011

På pulsen i januar

Jeg ble litt inspirert av alle bloggerne som hadde laget flotte oppsummeringer over produksjonen de har hatt i 2010 her. Noen bruker lekre bildekollager, mens andre presenterer det kjekt og greit med tall og statistikk;
hva som er strikket og hva slags type strikk, farger, hvem det er strikket till, pinnestr og garntyper og mengde garn som er gått med. Og jammen har det vært mange som har noen imponerende produksjoner gjennom året!

Selv har jeg bare strikket litt uten å tenke så mye over det, men for 2011 tenkte jeg det var på tide å samle litt fakta over årets produksjon. Jeg er jo egentlig en dame som liker tall, så jeg er spent på hvordan 2011 blir sånn strikkemessig - men det vil vel tiden vise... gøy blir det :-)

Allerede nå som januar nærmer seg slutten har jeg brukt opp 520g garn (eller 10 nøster som høres mer ut!) på prosjekter som er ferdigstilt i januar. Så jeg er foreløpig godt fornøyd!

Jeg har ellers strikket lite de to siste ukene, men fikk ferdig et par til med Felisis pulsvarmere. De skulle egentlig være mitt januarbidrag i Julegavealongen, men så holdt det akkurat ikke med garn - så jeg måtte avslutte de med en rest av annet slag.
Pulsvarmerne ble egentlig helt ok, men på nært hold synes det godt at de er blitt offer for restegarns-strikking. Pulsvarmerene er forøvrig strikket på pinnenr 3mm og det gikk med ca 25g garn (Drops Delight og litt Austermann Royal).

Oppturen er at jeg fikk brukt opp en rest med Drops Delight i allefall - og de varmer godt selv om de er av restegarn. Men dette er artig prosjekt å strikke, så jeg får bare starte på et par nye, som kan bli julegave.

4 kommentarer:

  1. Nydelige pulsvarmere. Da vet jeg hva mine Drops Delight-rester kan brukes til:)

    SvarSlett
  2. Ja, det var det jeg tenkte også... helt til jeg skjønte at det ble akkurat litt for lite garn. Men disse er strikket litt lengre enn oppskriften til Felisi - så det var nok det jeg bommet. Men Drops Delight klør ikke og er veldig mykt og varmt. Så her er det bare å la restene fare :-)

    SvarSlett
  3. Tusen takk for koselig besøk hos meg :)!

    Så mye fint du strikker - nydelige pulsvarmere både her og lengre ned.

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  4. Kule farger på pulsvarmerne, artig å se dem i andre utgaver enn mine egne ;)

    Flotte flettevotter du lager også, jeg elsker fargene og synes flettene ser helt fine ut.

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails