lørdag, januar 15, 2011

Som en diger kopp kakao med krem...

Matvrak eller bare litt fantasifull?

Det slo meg nemlig da jeg skulle ta bilde av halsen jeg har strikket i det deilig Eco Duo alpakka/merinoull, at jammen lignet den ikke på en kopp dampende varm myk kakao med fluffy kremtopper der den bølget seg over bordet før jeg strikket den sammen. En "kakao og krem"-hals med andre ord :-)


Uansett, halsen er strikket etter en Ravelry oppskrift og heter Burberry Inspired Cowl neck scarf, av Julianne Smith. Den minner veldig om den andre halsen jeg strikket før jul, i samme type garn egentlig - men navnet var nytt :-)

Jeg har strikket halsen i mykt og deilig ufarget garn av 70% babyalpakka og 30% merinoull. Garnet heter Cascade Yarns Eco Duo og er kjøpt hos Strikk Innom, og er bare det aller mykeste garnet jeg har strikket av noen gang. Det gikk med ganske nøyaktig 100g (1 nøste), og da er den strikket på pinnenr 7mm.
Tror jeg må få strikket en hals til med selv også etterhvert... så myk...

Det er to ting jeg ikke er helt fornøyd med, og det er at det blir et lite hull i krysset ved hver flette, fordi flettene går over så mange masker (8m). Jeg er heller ikke så god på disse tykke pinnene, og synes strikken ofte blir litt ujevn - men ellers er jeg fornøyd med resultatet, og håper den skal varme mottakeren godt.

Nå blir det nok en kopp med kakao her... :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails