søndag, mars 01, 2009

Ugler i mosen

Mars måned ser ut til å være en bra måned for tema ugler. Ja, når det gjelder strikking altså. I Sokker 2009 er månedens sokker lange knestrømper med flette/hullmønster som ser ut som ugler med oppskriften Owl knee socks

Og i Votter 2009 er også mars-månedens votter preget av uglemotiv; Give-a-hoot socks
Så damene bak flere KAL'er (Knit-A-Long) på Hobbyboden har virkelig laget "ugler i mosen" for mars. Sikkelig artig! Fant også en lue og pulsvarmere med ugle-motiv - så denne måneden skal virkelig bli i uglenes tegn...

Det jeg lurer litt på er om det går ann å lage blå-lilla eller vin-rød/rosa uglestrikk, eller om jeg bør over på noen mer jordnære farger som grønt, brunt etc? Jeg falt nemlig helt for noen deilige nøster med Østlandsgarn som jeg hadde tenkt å bruke, før jeg så hva vi skulle strikke i mars... så nå lurer jeg fælt på fargevalget da....
Ugler skal det nå bli uansett!

1 kommentar:

  1. Heeei, Babben
    Syns alle alternativene høres vidunderlig ut. Men bruker du de deilige nøstene i Østlandsgarn blir du sikkert mest fornøyd (?) Jeg sliter litte-bitt med å forstå deler av oppskriften. Men skal gå i sømmene og finne oversettelsen. Skummelt å strikke fra tærne og opp, det har jeg aldri gjort før. Men det er en første gang for alt, ikke sant?

    PS. Dritkule votter også, forresten. Du er fliiiink!

    Lykke til med sokkene :- )

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails