søndag, mars 08, 2009

Pausestrikk fra ugler til høns..

Jeg bare måtte strikke litt annet her - etter nok en runde med opprekking av ugle-sokker - uhu!!

Du kan si man lærer av sine feil, men akkurat nå er jeg ikke så veldig lærevillig, for jeg får ikke oppskriften til å stemme med garn og pinner. Først måtte jeg gå ned i garntykkelse og pinnestr, og så oppdaget jeg at jeg hadde lagt ugle-flettene feil vei. Jeg trodde left betød at fletten skulle gå mot venstre, men den gang ei. Så da var det bare å rekke opp en gang til. For uglesokker uten ugler - det ville jo blitt litt snodig.

Strikket i vei her og så at uglene dukket opp, men plutselig var jeg kommet til økningen for å lage hæl. Jeg synes den kom litt tidlig, så jeg strikket noen ekstra omganger og håpet at det skulle gjøre at fotlengden ble lang nok før selve hælen skulle strikkes.
Men feller jeg til hæl nå, da blir det ikke monster-sokker men micro-sokker... så nå er jeg litt lei av disse uglene... at økninger, fellinger og masker ikke stemmer. Ikke rart ugler er utryddingstruet!

Lei av ugler ja, men ikke lei av å strikke, så da ble det et lite pause-prosjekt her. Riktig nok med tema fra fugleverden, men denne gangen er det høns eller kyllinger som skal produseres. De ser riktig nok litt rare ut nå, men jeg håper de finner fasongen etter en runde med trolling (les: toving) i vaskemaskinen. Må bare få laget noen flere til hønsegården først.

Så får vi se hva vi gjør med uglene etterhvert - uhu!

3 kommentarer:

  1. Høns høres bedre ut enn ugler! Bra du ikke mister motet når det er slike ugler i mosen!
    Lykke til videre i fugleverden!

    SvarSlett
  2. Godt at ikke alle fugler byr på like store problemer! Friske farger på hønene - og lykke til med uglene.

    SvarSlett
  3. Ah, nå ble jeg "glad" enda så sykt det høres ut. Jeg fikk heller ikke 30 omganger før hælfelling til å stemme. Har ikke rukket å bytte til tynnere garn/pinner enda. Men kunne på tross kjapt se at noe er galt i forholdet mellom fot/felle til hæl osv. Nei, du snakker om utfordring. Jeg har herved som sagt lagt prosjektet på is for et øyeblikk. Strikking skal være morsomt, ikke hårreisende frustrerende som 2009 foreløig har vært. SNØFT!

    Fortsetter med fornyet iver på kofte + at jeg har et par Kerttu sokker i bakhånd hvis kofte-prosjektet blir for stort. Artige høns, forresten. Ble i godt humør igjen. Bare si fra hvis du trenger tips ang. toving (ha-ha).

    :-)

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails