torsdag, mars 26, 2009

Grå bussturer ble grått sjal

Ja da, det er ikke alle dagene på bussen (til/fra jobb) som er like fargerike... noen har vært litt grå i det siste - og det ble det et nytt grått buss-sjal av :-)

Sjalet er heklet på krok nr 4 i garnet Topp Mohair fra Gjestal denne gangen, og det viste seg at nøstene var mye drøyere enn Kitten's - og vel så mykt og godt. Så dette var et bra garn-alternativ.

Og jeg har med stor glede oppdaget at det er flere kollektiv-strikkere/heklere nå :-) stadig kommer jeg på bussen eller toget og hører klirrende pinner eller ser flittige hender jobbe underveis. Kanskje vi snart kan få vår egen strikke/hekle-vogn?!

Så nå får jeg finne et nytt kollektiv-prosjekt å få på pinnene, så all busstiden ikke bare føles bortkastet..

Ellers later jeg litt som jeg har glemt alt som heter ugler - men det blir nok et par sokker feridig her etterhvert. Men ikke knestrømper...
Er halvveis i sokknr 2 så jeg satser på jeg kommer i mål før mars er omme. Og jeg håper veldig at oppskriften for april-sokkene blir fine, enkle og morsomme å strikke - og at det skal oppeie for alle uglefrustrasjoenene...

Men vi strikker videre her - den saken er grei!

Og jeg skal innrømme jeg har vært på en liten safari hos Mauds Garn på Skedsmo - bare en tur innenfor døren der er jo nok til å få litt dilla... alle fargene, og nydelige garnkvaliteter, stor og små nøster.... Ja, så det ble med noen nøster hjem ja :-) sammen med et sett gode Knit Pics pinner.
Verktøyet er jo viktig - ikke sant! :-)

5 kommentarer:

  1. Flott sjal! Deilig å ha noe å henge fingrene i når en ellers bare sitter der.

    SvarSlett
  2. Egen strikke-/heklevogn var en god idé! Seter med lommer til garn, plass til å henge opp oppskriftene...

    Godt verktøy er kjempeviktig, jeg holder på å prøve ut de forskjellige knit picks-pinnene siden jeg har tatt dem inn i butikken.

    Ha en god helg!

    SvarSlett
  3. Hei! Jeg står fast på starten av denne oppskriften og lurer på om du kan hjelpe meg i gang?
    Man skal legge opp 10 lm for så å ta sammen til en ring med 1 dbst i 1. luftmaske. Vil det være enklere med en fastmaske istedet?
    Videre skal man snu (?) med 6 lm, hekle 1 fastmaske (?) rundt ringen, 3 lm, 1 st i 7. lm fra dbst..??
    Klarer du å forklare dette på en enklere måte? Jeg er litt forvirret...

    Mvh uerfaren, men ivrig hekler :-)

    SvarSlett
  4. Hei Julie, takk for besøk her i bloggen :-) Jeg hjelper deg gjerne med starten på sjalet, men jeg tror det er lettest å vise deg (med bilder). Har du en epostadresse så hadde det vært litt lettere :-)

    SvarSlett
  5. Hei på deg, Babben
    Nydelig sjal! Kjempefint :- )
    Selv om det er grått er det langt fra trist.

    Ellers skal jeg få fart på strikkinga i påsken (har jeg bestemt meg for). Kofta ligger og vokser ikke. Men ble litt inspirert av april-sokkene. Fritt valg, du snakker!

    Ønsker deg en riktig fin påske. Håper vi strikkes igjen om ikke så lenge.

    Klem :-D

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails