søndag, september 11, 2011

Girlfriends Choice, i skikkelig rosa-rosa

Jeg har vært så heldig å få prøvestrikke et sokke-mønster fra Bittami. Jeg er allerede en skikkelig fan av mønstrene hennes, og har strikket flere par.

Det jeg liker aller best er at sokkene får god fasong, og at det ikke er så mye "dill-dall" rundt dem. De har rene og fine linjer, og gjerne skråstilte mønstre. Og oppskriftene er velskrevet og enkle å følge.

Denne gangen er det ribbestrikkede sokker, med "garn-snurringer" rundt et antall masker som gjør mønsteret. Det er helt utrolig at så lite skal til for å lage et lekkert mønster.

Sokkene mine er strikket i skikkelig rosa-rosa STERK-garn fra Du Store Alpakka. Også STERK er en favoritt her i gården. Garnet har godt hold, og er samtidig mykt og deilig. Det deler seg ikke når du strikker og er lett å strikke jevnt av. Ja, også varmer det godt da :-)

At mønsteret passet godt til sterk, er det ingen tvil om; jeg la opp 60m og har strikket på pinnenr 3,0mm. Til dette paret har jeg brukt 2 nøster - og sitter igjen med ca 1 meter garn igjen! (så fra "som hånd i hanske" til "som fot i sokk"..!)

Så leter du etter fine sokke-mønster kan jeg anbefale deg en tur til Meisebo-bloggen eller Ravelry-designsiden til Bittami.

Her er noen av de andre sokkene jeg har strikket av Bittami's mønstre:

9 kommentarer:

  1. Du gode som du skryter (rødme) :-))))
    Du er utrolig flink å strikke og det blir virkelig jevn og fint:)
    Super teststrikker er du!

    Klem fra Bitta:-)

    SvarSlett
  2. Nok en gang får jeg lyst til å strikke sokker når jeg leser bloggen din...

    (Grytekluten din er puttet i konvolutt og postlegges i morgen :-) )

    SvarSlett
  3. Nydelige sokker.
    De skal strikkes når mønstret kommer ut.

    SvarSlett
  4. Takk for koselig hilsner :-) og Bitta, jeg skryter bare av ting jeg liker - og det er kjempeartig å strikke mønstrene dine!
    Så Torirot - skal jeg anbefale deg et sokkepar å begynne med må det være "The Autumn Kozy socks for men" (http://www.ravelry.com/patterns/library/the-autumn-kozy-socks-for-men) De er enkle å strikke, samtidig som de er pyntet med de søte jukseflettene. Bare å hive seg uti det :-)
    Så gleder jeg meg til postmannen kommer!!
    Maj - takk skal du ha, jeg tror mønsteret er rett rundt hjørnet :-) Lykke til!

    SvarSlett
  5. Så underbart fina sockar!!
    Jag har redan köpt mönstret till ett par av dom.
    Tack för inspirationen!

    SvarSlett
  6. Hej søde Babben

    Herligt at pakken kom frem til dig .
    Jeg har de fleste af Bittamis mønstre, jeg har endda også garnet fra Sterk , det må blive mit næste lille projekt.

    Kos / Vilma

    SvarSlett
  7. Finfine sokker, både de rosa og de du har strikket tidligere!

    Også så heldig du var med premien fra Vilma!

    SvarSlett
  8. Nydelige sokker, du strikker pent. Holder også på med Girlfriends Choice.

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails