lørdag, august 27, 2011

Just Perfectly og silregn - suveren kombinasjon!

Joda, jeg gremmes litt over alt det våte været - men så kan jeg liksom ikke bare være sur heller, for det gjør at det er greit å være inne og strikke litt.

Fikk litt dilla på Just Perfectly sokkene til Bittami, og noen nøster med STERK (alpakka og ull) liksom ropte fra garnkassen sin.... Ja, så plutselig hadde jeg lagt opp til et nytt par her.

I dagens silregn er første sokken ferdig, og jeg er kjempefornøyd. Disse sokkene har bare helt utrolig god passform og passer foten min som hånd i hanske. Liker også at de er litt enkle, samtidig som fellingen over foten (om lager det brede båndet liksom) gir sokken det lille ekstra. Mønsteret er godt skrevet og enkelt å følge (som egentlig gjelder alle mønstrene til Bittami).

Disse sokkene er strikket i STERK fra Du Store Alpakka, i lilla (fargenr 817) på pinnenr 3,5mm.

Jeg har lagt opp litt flere masker enn oppskriften, siden Sterk-garnet er litt bløtere/tynnere enn Perfect. Så mine sokker startet med opplegg på 56 masker, og foten er strikket over 52m. Det var veldig greit å justere mønsteret etter nytt maskeantall. En sokk er ferdig og veier 47g - da er leggen/vranborden strikket ca 18cm, og foten ble totalt 24,5cm lang.

Ja, så skulle du kjede deg i regnværet, kan Just Perfectly varmt anbefales!

1 kommentar:

  1. Fine sokker! Kanskje jeg skal prøve det mønsteret - men er ingen sokkestrikker, dessverre.

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails