mandag, august 15, 2011

Prøveklut

Første prøveklut ut... måtte bare prøvehekle litt grytekluter her før moroa starter på ordentlig 1. september :-)

Siden jeg stort sett hekler de samme gryteklutene igjen og igjen, tenkte jeg denne gryteklut-bytteringen virkelig kunne bli en god anledning til å finne noen nye fine mønstre.

Så jeg har bladd igjennom massevis med gamle oppskrifter, hefter, blader og søkt på nett for å finne noe nytt. Tenkte jeg måtte hekle gjennom noen test-grytekluter først for å se hvordan de blir... og jammen var det moro med ny vri og flere farger!

Denne første prøvekluten er heklet av Tuva Helårsgarn (50% bomull og 50% acryl - så ikke helt ideell gryteklut-blanding, men for en prøveklut holder det bra) på kroknr 3,0mm. Det gikk med ca 55g garn, men så er det nok gått med litt mer pga alle trådene som er festet.

Idéen til prøvekluten fant jeg i et av Familiens Idémagasiner, og laget egen bakside, picot-kant og sammenhekling. Egentlig ikke så verst, og en ting er sikkert - det er fargene som er viktigst tror jeg!

Jo fler vi blir, jo morsommere blir det - så meld deg på du også da vel! Gå inn på Ravelry (du må være medlem, men det er gratis - og denne swap'en foregår på norsk). Bli med da!!

4 kommentarer:

  1. Fargene gjør susen, ja, og disse var kjempefine!

    SvarSlett
  2. Så gøy med en grytklut swap:)
    Jeg tror nok jeg skal holde meg fra å melde meg på selv om det frister. Kanskje kommer det noe liknende senere en gang.
    Fargene er viktige,og disse var flotte.

    SvarSlett
  3. Disse var fine! Fint mønster - men det er som du sier, fargene gjør susen. Det er jo litt av moroa også, syns jeg, å sette sammen fargene og se hvordan det blir.
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  4. Åh, hvor er det et fint mønster på din prøve-grydelap. Det kunne få mig til at tage fat i hæklenålen igen.

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails