mandag, august 22, 2011

Just Perfectly... som en perfekt avslutting på den lille strikketørken

Ja, for jeg skal være ærlig og si at det har gått litt smått med pinnene i sommer. Ideene derimot har visst ikke tatt fri - så listen over ønske-prosjekter har vokst og blitt lang. Men pinnene har vært mest i ro.

De to siste ukene har jeg derimot heklet litt, sånn i det små for å komme i gang igjen - og det har vært gøy, med friske farger og mønster etter hodet. Test-gryteklutene har liksom fått motoren litt i gang igjen.

Ja, også dette siste paret med Bittamis herlige sokker; Just Perfectly. Mønsteret er som vanlig velskrevet og stemmer. Det er deilig det. I tillegg er det gode beskrivelser av både venstre og høyre sokk, så de blir speilvendte.

Trikset med å felle og øke på forskjellig vis for å få ting til å gå mot høyre eller venstre er også godt beskrevet. Ja, jeg kan ikke si annet enn - PRØV SELV og bli hekta du også! Bittami's mønstre er "just perfectly" :-)

Sokkene har jeg strikket i Cascade 220 Superwash og en rest med Rios er blitt de lekre plummefargende stripene. For her holder det ikke med 100g (1 nøste) Cascade - du trenger akkurat litt mer... ca 107g totalt gikk det med til mine.
Strikket på pinnenr 3,5mm.
Både Cascade 220 og Rios har jeg kjøpt fra StrikkInnom og også garn og butikk kan varmt anbefales.

Så nå føler jeg virkelig at jeg kan erklære høstsesongen for åpnet, og pinner som er igang igjen!

6 kommentarer:

  1. Disse sokkene satt jo som støpt på foten, og jeg likte fargene godt. Fine farger på grytekluten også. Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Herlige sokker. Jeg likte den spesielle fasongen og fargen er knallfin.

    SvarSlett
  3. Ja , nu skal pinnene i gang igen!! Jeg har ikke været flink til at strikke sokker , selvom jeg har mange mønstre , er der kun få som jeg bryder mig om at strikke , måske er jeg lidt autistisk i den retning . Tror endda at jeg har mønster på de sokker du viser , flotte sidder de og fin farve.

    Klem

    SvarSlett
  4. Ser lige at du også er vild med Felisias strikketøjs mapper , det er jeg osse , faktisk var det et køb af en sådan der fik mig i gang med at blogge .

    SvarSlett
  5. Dette var jammen artige sokker. Likte det "bladformede" mønsteret oppå foten. Til inspirasjon!!

    SvarSlett
  6. Ååååå, underbara sockar!
    Var finns mönstret?
    /Ann-Britt

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails