mandag, november 29, 2010

Tur-retur lue i deilig alpakka

Ja for det er ikke mer å si om den saken - lua Buton-Top Hat på en tur-retur til jobb i dag. Den ble kanskje fortere ferdig enn jeg helt hadde sett for meg, men den passer som et skudd... til meg... selv om denne og halsen snart skal pakkes pent inn...
Men jeg må bare finne en litt større knapp først.

Da Eco Duo halsen var ferdigstrikket ville jeg ha en lue til. Men jeg var litt usikker på om det holdt med garn. Så jeg fant et ensfaget alpakka-garn fra Drops (Nepal) som passet fint til de naturlige nyansene i Cascade Yarns's Eco Duo (men som forøvrig ikke kan sammenlignes med Eco Duo - annet enn at det er alpakka/ull det også).

Men nå med den ferdige lua har jeg faktisk fått et luksusproblem - jeg har 49g igjen med det deilige Eco Duo garnet! så kanskje jeg har nok til en lue til - kanskje en til meg?? :-)

Restegarn eller ei - dette garnet er bare så silkemykt og deilig... at det skal bli en fryd å lage noe av "restene" ja :-) Så håper jeg det holder seg godt i vask etterhvert også.

Garnet er kjøpt fra Strikk Innom og finnes i flere naturlige nyanser.

1 kommentar:

  1. Så flott sett. Kunne tenkt meg og strikket en slik hals selv:) Du kan jo strikke pulsvarmere av de få grammene du har igjen:)

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails