tirsdag, juli 14, 2009

Meter på meter med vakre farger og fine runde nøster

Jeg har omsider fått tak i en nøstemaskin til å sveive opp hespene med garn til runde, jevne, fine nøster. Det er ikke store saken - men du hvor praktisk den er! Og nøstene blir jo så fine og runde.
De første nøstene var to hesper Hacho fra Strikk Innom, som jeg skal strikke pulsvanter av. Oppskriften fulgte med da jeg kjøpte garnet. Og som du ser av bildene blir de glade og fargerike!

Ellers har jeg drevet å ryddet litt - disse regnværdagene i ferien - og da fant jeg en bagg med "restegarn som jeg ikke har hjerte til å kaste, som sikkert kan brukes til dukketøy eller andre småprosjekter..." - her var det til og med arvede rester etter storesøsteres mange strikketøy.
Masse mohair og bomullsgarn med forskjellig struktur. Litt av hvert med andre ord. Den inneholder så mye rart garn fra tidligere tider, men det som er synd er at mesteparten mangler magebelte så jeg vet ikke helt hva alt er..
Men det som var litt artig da, det var at det var en del hesper med garn - skikkelig rotete sådanne - som lå i restebaggen. Så nå fikk jeg sveivet de opp til fine nøster, og da blir det kanskje litt lettere å strikke noe av de også.
Laget også et fantasinøste med de rosa og røde restene av Kittens Mohair som jeg har tenkte å hekle englemaskesjal av - og nå er alle smånøstene sveivet sammen til et stort nøste :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails