fredag, juli 10, 2009

Army Inspired Socks klare for tur

Månedens sokker for juni i alongen Sokker 2009 er litt forsinket, men med siste dagers regnvær og ferie er de endelig ferdig. Skal innrømme jeg synes de har vært drøye å strikke - men det er kanskje vel så mye fordi de er strikket i "syltynt" ullgarn.. og det tar tid.

Er overraskende fornøyd med sokkene, for jeg oppdaget at de passet supert i turstøvlene mine (ikke for tykke og ikke for tynne) og når de atpåtil er i kampuflasjefarger så var det jo full match.

Sokkene heter Army Inspired Socks og er strikket i det behagelige Meilenweit fra Lana Grossa. Garnet er kjøpt hos Strikk Innom, og er kjempedeilig å strikke av - selv om det er tynt og tar tid... Fargen heter Arizona og garnet er også innsatt med aloe vera - så det passer bra for kommende såre turføtter :-)

Har strikket på pinnenr 2,5 og de små beige "båndene" på leggen er strikket i en rest med alpakka.

Falt helt for knappene - men dessverre var det bare 8 knapper igjen i butikken med fin trykk på - resten var ganske blasse - så det ble med 4 knapper pr sokk. Uansett ga knappene og båndene på leggen en litt annen vri på vanlige raggsokker. Det likte jeg godt!
Jeg tror ikke jeg kommer til strikke flere av disse, men ideèn om å bruke knapper på sokkene er fin å ta med seg videre. Nå er det bare å få unna julisokkene så er vi ajour her :-)

5 kommentarer:

  1. Der var du ferdig med junisikkene! De ble jo rikti flotte. Jeg er enig med om knappene, de gjorde seg virkelig. Julisokkene tar du mens du puster ut etter disse her, de var kjempegreie. Har du sett Tinos julisokker. det er virkelig noe til etterfølgelse. Jeg var ferdig med mine da jeg så dem ;(
    Se her:
    http://ti-nos.blogspot.com/2009/07/baby-tubesokker.html
    Lykke til, jeg gleder meg til nye oppdateringer;))

    SvarSlett
  2. de ble skikkelig fine. Må innrømme at mine er langt fra ferdige, men jeg har gort juli....
    Riktig god sommer og så håper vi på litt fint vær også, ikke bare strikkevær....

    SvarSlett
  3. Kjempefine sokker, jeg jobber med mine jeg videre. Og helt enig med at så mange flere sånne sokker blir det nok ikke. Ha en fortsatt fin sommerhelg

    SvarSlett
  4. Fine sokker og fine knapper! Ser for meg sokkene i kombinasjon med en nikkers kanskje ?

    SvarSlett
  5. Disse var kjempestilige! Og takk for reklamen. ;)

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails