lørdag, januar 17, 2009

Januarsokker i knalle retrostriper..

Så var januarsokkene i Strikke-alongen "Sokker 2009" klare. Januarsokkene er strikket etter mønsteret Pi Socks, som er laget etter en ide av den mattematiske verdien PI - mest kjent som 3,14 - men som egentlig har en haug med desimaler etter 14. I sokkene er hvert siffer i PI strikket som en stripe (med tilsvarende antall omganger). Mine sokker ble på 3,1415926535897932384 i tillegg til vrangbord på 10cm, hælfellingen og tå som er holdt utenfor selve PI-stripene.

Oppfordringen var å fortsette sokknr 2 videre i desimalrekken der sokknr 1 sluttet - men for å slippe unna tallet 0, er sokkene strikket like. Jeg valget heller å bruke tre farger, enn oppskriftens to farger, for litt moro må man jo ha :-)

Sokkene er forøvrig strikket i Silja garn på pinne nr 2,5, i litt vel retro-farger... Men kanskje kan det bli litt artig og fargerikt å ta av seg støvlene når jeg kommer på jobb, og smelle til med litt oransje i de ellers så veldig hvite og nøytrale lokalene :-)

Imens er det bare vente på mønsteret til februarsokkene :-) og i mellomtiden blir det nok litt mer vottestrikking her.

4 kommentarer:

  1. De ble flotte, morsomt med retrofarger. Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  2. Så morsomt med 3-fargete Pi-sokker! Disse ble jo, som du skriver, skikkelig retro!

    SvarSlett
  3. JIPPI, Babben! De ble kjempefine!
    (fremdeles litt sur på meg selv fordi jeg ikke kom på ideen om tre farger - en det stikker ikke så dypt :-)

    Har du begynt på jakken?
    :-D

    SvarSlett
  4. Så morsomt! Har du funnet mønster er mye gjort, vet du. Blir spennende å se hva du har valgt. Jeg lover og ikke strikke så sabla fort. Men må dessverre meddele at jeg snart er ferdig med lusa og bolen (er snart under armen). Er i ett lite dilemma her for "personen" hjemme skal ha den ferdig helst i går - og du sier må strikke så fort. Hva skal en stakkar gjøre :-)

    Ha en fin helg, Babben!
    Vi holder hverandre oppdatert.

    Fredagsklem :-D

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails