søndag, januar 25, 2009

Jakke-strikke-samarbeid

Noen ganger kan det være en fordel å ha noen som puffer og inspirer til å gå på nye og større prosjekter enn det man egentlig tror man kan fikse.

Så nå har Gullokk og jeg avtalt å strikke hver vår jakke/kofte. Gullokk er allerede godt igang med en Setesdalskofte i lekre farger - så jeg føler jeg henger litt bak skjema, men satser på bra oppbacking selv om hun når målstreken lenge før meg. For målet er jo at vi begge skal få en jakke/kofte ferdig :-)

Sist jeg strikket noe digert (les: genser/jakke til meg selv) var på ungsomskolen, og da var det akkurat setesdalsgenser i rødt og hvitt (måtte jo ha maken til den store "helten" min da). Dessverre fikk den en noe tøff avskjed, da jeg startet hybeltilværelsen og for første gang skulle prøve tørketrommel....

Men nå skal det strikkes stort igjen! Jeg har funnet flere mønster som jeg liksom har på lur/ønskelisten. Var innom garnbutikken før helgen, men oppdaget fort at mitt første store prosjekt ville komme på drøye tusenlappen.... i nydelig myk alpakka (dobbelt garn) - så jeg måtte ta et dykk til i oppskriftsbunken å finne et nytt alternativ. Valget falt på en Oppskrift fra Dalegarn, som jeg fant i Hjemmet 5/2003 (som du skjønner samles det på oppskrifter her ja...)

Så nå gleder jeg meg til å ta fatt, må bare innom å finne litt garn i noen fine farger først..

3 kommentarer:

  1. Å, så nydelig mønster! Gleder meg skikkelig til å følge utviklingen. Du starter jo ikke i det små heller,da - første storprosjekt på mange år osv. Du er ikke snau!

    Tenkt noe på hva slags farger du vil ha?

    Klem

    SvarSlett
  2. Lykke til! Den oppskriften har jeg også spart - har en hel perm med utklipp som jeg rydder i når det blir altfor fullt. jakken blir sikkert flott. Spennende å se hvilke farger du ender opp med.

    SvarSlett
  3. Heisann!
    Flott jakke! Kanskje det er lettere å strikke noe stort når du har nettfølge med andre storprosjektstrikkere? Kos deg underveis!
    Jeg har en bomullsjakke som bare mangler LITT, men mønsteret er nok gått ut på dato. Tror den er anno 1990 :O

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails