mandag, mai 07, 2012

Kø av fargerike gleder!

Ja, noen ganger trenger ikke KØ bare å bety noe trist, kjedelig og kjiipt. For noen ganger er køen av gleder større. Sånne køer liker jeg... særlig de med masse fargerikt garn!

En fargerik kø av glade nøster eller en bunke herlige oppskrifter som bare venter på litt pinner, garn og tid. Køen av hyggelige hendelser, eller mye morsom post som bare dukker opp når du minst venter det...

Her i bloggen har det kanskje vært stille de siste ukene, men det er fordi køene av gledene har tatt litt luven fra meg...

Jeg har fått strikket ferdig et par herlige sokker "Running Dog of Meander" som Bitta Mikkelborg har designet. Det var et sånt mønster jeg bare visste jeg måtte strikke, da jeg så de første gang.

Dette paret er strikket i nydelig Sock-A-Lisious garn fra Kollage. Det er en blanding av ull, silke og nylon og vanvittig deilig å strikke av. Garnet er kjøpt hos Strikk Innom, og finnes i flere herlige farger.
Men pass på.... jeg strikket opp hele hespen (100g + 10g hvitt garn til mønsterfeltene) og satt bare igjen med EN meter rest til slutt... så skal du strikke sokker med lange legger, eller til store føtter bør du kanskje kjøpe to!

Selve mønsteret på sokkene likte jeg godt. Det gjør seg med flere farger, og feltene med mønsterstrikk pynter opp sokkene enda litt. Mønsterborden heter "løpende hund" og "meander" brukes vel om de "evige" mønsterbordene som ikke har noen slutt...

Men det beste på disse sokkene er de fine flettene som går i vrangborden langs hele sokken. De går bare over 4m så du trenger ikke bruke flettepinne engang! Den minner meg litt om tette kornaks.

Det er noe med kombinasjonene i Bittas mønster som gjør sokke-mønstrene så fine; litt spesiell vrangbord, noen nesten usynlige fletter, noen annerledes-fletter, en bord eller to med vakkert mønster-strikk, en ny unik detalj som bare passer så innmari bra...

Noe er det - for selv etter å ha strikket mange Bitta-sokker, så blir jeg liksom ikke lei. Mønstrene har alltid en liten overraskelse, eller fin detalj - så dette er garantert ikke det siste Bitta-mønsteret jeg skal strikke.

Den GLADE køen av flere Bitta-mønster ligger klar for garn og pinner her!!

Ta en titt innom Ravelry-siden eller Epla-butikken hennes, så skal du se du må melde deg inn i fanklubben du også :-)

12 kommentarer:

  1. Kjempefine sokker. Sånne kunne jeg også tenke meg å strikke. Ha en flott tirsdag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha :-) Jeg kan i allefall varmt anbefale denne oppskriften!

      Slett
  2. Hei, og god morgen:)
    De var jo bare råtøffe i både farger og utførelse! Og strikkingen din er nydelig - som alltid:)
    Køen du snakker om kjenner jeg godt til, den kan være både koselig og litt stressende. Så lite tid og armer, og så mye fint som skal strikkes:) Du får prøve å la køen være kø, og så kose deg med den. Den drar ikke noe sted, og du tar den fram når du har lyst, og kun da:) Den køen som jeg bidro med, har ingen fare om den ligger der kun til beskuelse i lang, lang tid:)
    Klem! Og tusen takk for så mye skryt:) Her rødmes det:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Køen fra deg er bare koselig :-) så den gleder jeg meg til!

      Slett
  3. Kjempe fine sokker med morsomt navn:)

    SvarSlett
  4. de ble knallfine , blir så inspirert av de Bitta sokkene :) kjempefine farger du har valgt :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja ikke sant, det er noe med disse Bitta-sokkene. Jeg har helt dilla jeg... så mange fine mønstre å velge i - heldigvis!

      Slett
  5. Kjempefine og nydelig farge på garnet! Sammen var det en flott kombo! :)

    SvarSlett
  6. Lekre sokker og takk for reklamen. ;-) Har fortsatt ikke fått testet Sock-a-licious selv, men det kjennes utrolig godt og elastisk ut. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Garnet er superdeilig å strikke av - også alle de fine fargene da... sukk!
      Du må bare prøve! (jeg hadde ikke greid å ha "butikken" full, uten å strikke det opp...) Jeg må nok ha litt mer snart :-)

      Slett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails