søndag, april 08, 2012

Fjærlette varmende huller

Jeg hadde store planer for Påsken, om å få strikket ferdig noen halvferdige prosjekter som begynte å legge beslag på store deler av strikkekurven her. Men så dukker det jo hele tiden opp nye vakre mønstre som jeg bare "MÅ" starte på...

Jeg fikk mønsteret til Mono's vakre pulsvarmere "Keeping Me Alive" Fingerless Mitts, som en hyggelig liten påskeoverraskelse rett før påske. Hva passer vel vedre til årstiden enn pulsvarmere?
Mono har strikket flere par, i den ene vakre fargen etter den andre - ta en tur innom Ravelry-siden hennes å se!

Jeg valgte å strikke mine i tynn alpakka fra Drops, på pinnenr 3,0 og med heklekrok nr 2,0.
Vrangborden er ca 10cm lang, og hullborden er 9-10cm den også. Dette var forøvrig lett  justere etter eget ønske og mønsteret hadde greie repetisjoner som var lette å huske. Helt ideelt.
Smarte tips for "usynlig" opplegg og fin avfelling fulgte med, selv om det ikke er så lett å se på mine. Men nye knep er alltid fint å lære seg.

Og alpakka da. Jeg blir fremdeles overrasket over hvor varmt et så fjærlett og hullete arbeid kan bli, når det er strikket i alpakka. De ble bare så utrolig myke og lette og varme og deilige :-)

* * *

Men nå som jeg hadde skeiet ut med både pulsvarmere og Bitta-sokker her, så fikk jeg også strikket ferdig et par "buss-sokker" som har ligget lenge å ventet på siste foten for å bli ferdig. Det var deilig å kunne krysse ut et "langtidsprosjekt" også!

Sokkene er strikket i OnLine Supersocke - det perfekte buss-strikke-garnet, som er akkurat passe tykt og finnes i mange artige fargemikser.
Sokkene er egentlig helt ordinære raggsokker, men jeg har stjålet jukseflettene fra en Drops-oppskrift, som jeg har brukt langs hele sokken. Flettene gjør sokkene elastiske, og pynter opp litt - selv om garnet er såpass mørkt at de kan være vanskelig å se..


Bitta-sokkene "Running dog of Meander" roper fra sofakroken her, og de blir knallfine :-) men nå får vi se om jeg får tatt noen omganger på litt "gammel moro" også, så det blir god plass til nye prosjekter i strikkekurven.... 

8 kommentarer:

  1. Flotte pulsvarmere og sokker! Bloggen din er så inspirerende - jeg får alltid lyst til å strikke det jeg ser her inne. Men så var det tiden da...
    Ha en riktig fin påskeinnspurt!

    SvarSlett
  2. Pulsvarmerne var nydelige. Likte veldig godt icebreaker- sokkene under også!

    SvarSlett
  3. Ja, en må sørge for å ha plass til nye prosjekter i kurven. Min kurv er blitt til 3 plastkasser, og oppi dem er det litt av hvert av prosjekter. Har ikke dårlig samvittighet for det - har bare ett liv, to armer, og så mange ting jeg vil strikke. Så tiden skal ikke brukes på ei elendig samvittighet:)))
    Pulsvantene var fine, og de så kjempemyke og varme ut! Og sokkene var, som alltid, flott strikket! Liker også godt det garnet:)
    Ha ei koselig uke som kommer! Og kos deg med garn og pinner:)
    Klem!

    SvarSlett
  4. flotte pulsvarmere! tror jeg skal lage meg et par selv, raser inn på ravelry og legger dem i køen.

    Sokkene var fargeglade og fine. Vift med tærne!

    SvarSlett
  5. kjempefine pulsvarmere og sokker. Ha en flott aften, det som er igjen.

    SvarSlett
  6. Flotte pulsvarmere, de må jeg "sjekke opp"! Sokkene var også flotte, helt enig i garnomtalen! Syns, som deg, at både fletter og sånne juksefletter "gjør" noe for sokkene, både når det gjelder utseende og passform.

    SvarSlett
  7. Kjempeflotte pulsvarmere og sokker!

    SvarSlett
  8. Nydelige plagg i vakre farger. Jeg er veldig svak for grått og brunt, og falt totalt for de fine hjertesokkene litt lenger ned. Takk for kommentar om bodyen min, håper de du strikker nå blir godt mottatt og kan varme noen nye små.

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails