fredag, november 11, 2011

Tøffe gutter i knalle farger!

Jeg tok sjansen på å gi de "tøffe guttene" til Bittami litt farger. Sokkene "Grønne tær" er ett av 4 par med forskjellige ankelsokker, fra serien "Tough Guys wear anklets" - designet ene og alene til gutta.
Dette paret heter "Grønne tær", selv om mine fikk lilla og hvite tær :-)

Mønsteret er enkelt og greit, samtidig som de få mønster-elementene gir utrolig fin effekt. En flott variasjon til vanlige ribbesokker!

Her er blant annet vrangborden strikket med vrange rettmasker, noe jeg synes gir utrolig fin finish.
På forsiden av foten er det også to mønsterborder med vridde rettmasker. Dette gir fint mønster og ikke minst gjør det sokkene elastiske og fine over foten/vristen.

Det at sokkene er så korte gjør at de også fint kan brukes i lave sko/sneakers. De blir liksom litt nettere på foten enn en vanlig lang raggsokk.

Mønsteret er tilpasset 3 forskjellige maskeantall å strikke ut fra - så du kan bare velge og vrake i det garnet du liker best :-)
Så mitt par er strikket i deilig STERK fra Du Store Alpakka.
Jeg brukte mønster-opplegget for 60m, og har brukt 80 gram garn totalt. Sokkene er forøvrig strikket på pinnenr 3,0 mm.

Disse sokkene er i str 42-43, hvor sokkefoten totalt er 27-27,5cm. Da startet jeg med tåfellingen etter ca 22,5 cm. (bildene er derfor litt snodige, siden foten min bare er str 39-40).

Så selv med litt farger til gutta, synes jeg disse ble veldig fine. Og min ellers så uhøytidlige rundspørring blant venner og kjente om gutter kan bruker farger på strikke-/fritids-/sportssokker - så var svaret så og si entydig JA!
... men sokker til dressbuksa, de vil de ha svarte. Så nå skal det bli flere fargerike "tøffe gutter" her :-)

2 kommentarer:

  1. flotte mannesokker. Ha en flott lørdag

    SvarSlett
  2. De ble knallfine! Godt gutta også får litt farger.

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails