mandag, juli 04, 2011

Sommerprosjekter i av- og på-vær

Sommer'n kan være litt lunefull værmessig her hjemme i Norge - men med huset fullt av hobbyprosjekter, garn i glade farger og fri dagen lang - så blir ferien deilig uansett :-)

Jeg er egentlig ganske så fornøyd - for nå er Baudelaire-ufo-sokkene endelig ferdig. En langtids-ufo mindre føles som en stor seier.
Men jeg har også fått ferdig en UFO til - nemlig plain vanilla sokkene jeg startet på i januar. Ja som dere skjønner; ting tar tid innimellom.

Ja, også fikk jeg karret til meg noen av de siste nøstene med det utrolig deilige Cascade Indulgence garnet (alpakka+angora) fra StrikkInnom. Dessverre skal det utgå - nå som jeg virkelig har fått smaken på det. Av det første nøstet har jeg strikket et par silkemyke Rugosa pulsvarmere (gratis oppskrift på Ravelry) som ble ferdig i en fart her... og selv om dagen idag har vært varm og deilig er det fristende å ha de på - for mykere enn dette har jeg aldri vært borti.

Jeg har funnet en hyggelig strikkebok Ull, gamle teknikker på nye måter, vært innom biblioteket for å snuse på flere strikkebøker, og ikke minst holder jeg på med to av feriens "prosjekter" - nemlig tå-opp sokker og tvebandstrikk. Så kanskje jeg heller skulle kalle dette hobbyferie, siden det ikke helt føles som en sommerferie....

4 kommentarer:

  1. Dårlig sommer værmessig er kjedelig, men samtidig - man får da gjort litt håndarbeid! Spennende å snuse i gamle bøker :)

    SvarSlett
  2. Heyhey!! Ikke galt å få ferdig to ufo'er :) Det er en god start på ferien!
    Jeg har enda nesten to uker igjen til ferie, men med været her på sørlandet haster det visst ikke :)
    Koos deg masse med strikkie-ferien din :)

    SvarSlett
  3. Sikke en god ide med en hobbyferie - det vil jeg også ha' :-)Dejlige sokker du har fået lavet, jeg glæder mig til at få lært toe-up teknikken!

    SvarSlett
  4. Så flotte sokker.
    Har strikket luer de siste dagene jeg, håper på skikkelig sommervarme snart;)


    La meg til som følger jeg, god sommer:)

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails