fredag, juli 15, 2011

Nok et UFO-hurra! Traveling Woman er jammen ferdig!

Egentlig er det tre ting på en gang dette - ja, det å få sjalet Traveling Woman ferdig;

1. Mitt aller første strikkede hullmønster-sjal er ferdig
2. En langtids-UFO er ferdig etter nesten 11 måneder!
3. Jeg har lært en ny flott og stretchy avfellingsmetode (som jeg skal prøve på tå-opp sokker neste gang!)

Så dette var jo utrolig gøy. Men en ting har jeg ikke helt funnet ut av enda - og det er hvordan jeg skal få blokket det litt fint. Så det får den fine sjal-fasongen. Jeg har sett noen bruker å spenne sjalene opp på gummimatter og andre bruker et slags vaiersystem. Til jeg finner ut av dette - har jeg i mellomtiden bare dampet det lett med strykejern og en våt klut.

Jeg har strikket Traveling Woman med 5 repetisjoner av hovedmønstert, før jeg strikket kanten. Det er strikket av nydelig Hacho merinoull fra Mirasol (Du Store Alpakka), på pinnenr 4mm. Det gikk med ca 215g garn til mitt sjal.
Garnet kjøpte jeg fra Strikk Innom i fjor, men jeg tror det dessverre skal utgå snart - så vil du teste det ut tror jeg du skal være rask... Nydelig garn å strikke av, og i noen deilige fargemixer.

Så glemte jeg nesten det viktigste;
Liv - tusen takk for oppmuntring og utrolig god starthjelp! Jeg kom i mål, selv om det tok litt tid... (Sjekk bloggen til Liv -Livs Hobbyblogg - her snakker vi om sjal-orakel, så ta en kikk på alt det fine hun har laget! Helt fantastisk!).

3 kommentarer:

  1. Flott sjal i herlige farger! Jeg har også strikket av Hacho-garnet, utrolig mykt og deilig. Jeg har flere ganger blokket sjal på en gammel skumgummimadrass, spente sjalet opp med nåler. Men siden Hacho-garnet er så fint og mykt, er det kanskje lurt å være forsiktig med å blokke for mye, da mister garnet spensten og den gode ullfølelsen blir borte, syns jeg. Men det er jo smak og behag. Ha en fin helg!

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails