mandag, juli 26, 2010

Småstrikk i restegarn

På hytta går det unna med strikkingen på kveldene, for der er det hverken TV, PC eller andre forstyrrelser. Skikkelig deilig å lande dagen i sofakroken med strikketøy, radioen i bakgrunnen og fyr på peisen (utrolig men sant, selv om det er juli). Jeg fikk ryddet litt i garn-boksene forrige uke, og fant en del småslumper med godt garn, sånne rester som man ikke har hjerte til å kaste, men som egentlig ikke kan bli noe av seg selv... myk og god alpakka og deilig Cascade-garn...

Så kom jeg på at jeg jo kunne strikke noen småsokker til småtassene i vennekretsen. For da passer de sikkert til noen der... får jeg håpe.
Første paret var de blå-grønne Sterk-sokkene, men i helgen fikk jeg ferdig et par til i deilig naturhvitt (kjempepraktisk!) Sterk-garn med brun/beige pynt av alpakka og Cascade-garn.

Det jeg savner er en god oversikt over fotlengder, alder og opplegg for barnesokker - som stemmer. For det er så store variasjoner i de forskjellige oppskriftene at sokkene mine blir litt på "gefülen" når det gjelder størrelser. Gode tips tas i mot med stor takk!
Det morsomste med sånne små-sokker er jo at du kan strikke et par på en liten kveld! Flere par på gang...

3 kommentarer:

  1. Så deilig med slike hyttekvelder. Fortsatt god sommer, og fine sokker forresten:)

    SvarSlett
  2. Sokker er alltid greit. Får nesten abstinenser når jeg ikke har strikket sokker på en stund. disse var kjempefine. Ikke lett å vite hvor mange masker en skal legge opp - må stadig lete meg fra i bøker, jeg. Men jeg begynner tåfellingen når sokken måler halvparten av skonummeret - målt fra hælen. Det pleier å stemme ganske bra.

    SvarSlett
  3. Sokker , dem kan jeg osse godt lide at lave , men jeg går altid træt på dem især når jeg skal strikke nr. 2... Jeg bliver aldrig sokkestrikker , men med votter er det lidt anderledes selvom der jo osse er 2 , de bliver altid færdige :-)

    Dine votter er utrolige smukke :-)

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails