søndag, april 11, 2010

Kalajoki sokker med lekre bølger

Noen sokkeoppskrifter er ekstra gode, og andre oppskrifter kan være litt ca-basert men gi lekre mønster. Kalajoki sokkene hadde derimot en utrolig detaljert og god oppskrift samtidig som det enkle bølgemønsteret ble lekkert synes jeg.

Kalajoki sokkene var egentlig mars-oppgaven i Sokker 2010-alongen på Ravelry. Men de ble bare påstartet så alt for sent. Men nå er de ferdige - og jeg er godt fornøyd.

Kalajoki sokkene hadde også en historie, de er designet av en finsk dame som har latt seg inspirere av en av Finnlands mange elver - Kalajoki. Det er litt artig da :-)

Jeg har strikket sokkene i Smart-garn fra Sandnes, på pinnenr 3,5mm og de gikk ganske raskt unna.
Tåfellingen var litt annerledes så de ble mer anatomisk riktige; det var felling på hver omgang på lilletå-siden, og på annenhver omgang på stortå-siden av sokken. Artig vri!

Ellers har sokkene speilvendt mønster på høyre og venstre sokk - så det hadde egentlig ganske mange fine detaljer.

2 kommentarer:

  1. Dette var fine sokker. Denne oppskriften tror jeg jammen jeg må prøve så snart jeg finner noe passende garn.

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails