søndag, januar 17, 2010

Fletter i fleng

I fjor strikket jeg et par tykke og gode flettevotter og greide det mesterstykke å strikke to like, og måtte derfor strikke en tredje vott for å få et normalt par.
Den enslige overflødige votten ble lagt til side med gode tanker om at jeg en dag skulle strikke en makker til den....

Men det ble visst en flettelue isteden for. Luen er strikket litt på måfå, etter inspirasjon av et strikket sett jeg selv fikk til jul for et års tid siden.

La opp 68m og har fordelt 4 tykke fletter (over 6 masker) og 4 tynne fletter (over 3 masker), mellom de "vrange" mellomrommene. Lengden på luen kunne kanskje vært litt lenger så den ble litt mer "baggy" - men det var dessverre ikke mer garn enn fra en vott...

Selv om lua passer fint og matcher vottene, skulle jeg virkelig ønske at jeg var mer fan av å strikke med så tjukke pinner. For det går jo litt unna da... Men jeg må innrømme at jeg synes det er litt klumpete og tungt å strikke med pinnenr 7-8mm...

Så det var godt å bli ferdig med den, og pakket bort de tjukke pinnene... og finne frem litt 2,5-3mm som er favoritt størrelsen. Og ikke minst få ferdig enda et prosjekt fra UFO-kurven.

1 kommentar:

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails