lørdag, januar 09, 2010

UFO-start på det nye året

Egentlig skulle jo det nye året startet med brask og bram og mange nye prosjekter, men sånn gikk det ikke helt i år. Feiret jula på hytta og greide å få flis midt i den høyre håndflaten - og da ble det ikke så lett å strikke.

Skikkelig nedur, for baggasjen oppover bestod vel av ca 50% strikketøy - UFOER (uferdige ting) som jeg hadde tenkt å få fullført i julehelgen.

Nå er jeg igang igjen og har omsider fått strikket ferdig desember-sokkene som heter Traveler Socks (.pdf), en slags halvsokk med flettemønster på forsiden. Sokkene er strikket i det deilige garnet Cascade 220 Superwash på pinne nr 4, fra tåa og opp.

Må nok øve mer på tå-opp-tekninkken for jeg synes det blir en del huller i hæl og tåfellingene.
Selv om sokkene ser litt snodige ut - med lang smal fot og kort "skaft" - sitter de godt på foten. Men jeg tror disse egner seg best i sokkeskuffen her hjemme.

1 kommentar:

  1. Fyttekatta, så produktiv du har vært hittil i år! Har ikke sett maken.

    (og jeg som trodde JEG hadde fått gjort mye, kan bare gå og legge meg :)

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails