søndag, mai 17, 2009

Aprilvotter og maisokker

Omsider fikk jeg strikket ferdig tommetottene og festet trådene på Sundagsvottene som egentlig skulle vært ferdig i april. Selv om de ble ferdig litt sent, er jeg veldig fornøyd med de. Synes mønsteret ble flott og vottene sitter som "støpt" og passer akkurat! Som jeg skrev tidligere, så skremte oppskriften meg litt før jeg startet - men den var fin å følge og mønsteret ser mer innviklet ut en det er. Så ikke gi opp før du har prøvd - om du har lyst å prøve :-)

Ja varme ble de også! for selv om det er blitt mai - så varmet de godt da jeg vandret ut for å ta bilde av det ferdige resultatet i hagen. Så i tillegg til å passe godt, gjør de også nytten sin selv om det på kalenderen nå egentlig er sommer å regne....
Sundagsvottene er strikket i Austermann Royal - et deilig garn - på pinne nr 2,5mm.

Jeg har også fått startet på sokkene for mai i sokkealongen "Sokker 2009"; Hubby House Socks. Egentlig en oppskrift der du skal strikke fra tåa og opp, men jeg valgte å strikke de "vanlig vei". Bruker Gjestal Nagano og angrer litt på garnvalget nå, for det stikker litt. Men de er i 100% ren ull og blir nok gode og varme. De går radig unna å strikke (når jeg strikker feil vei :-)

Jeg holder også på å strikke et par tovede tøfler, eller kanskje det blir flere? Men det er sånn passe buss-prosjekt, som egner seg til å strikke på bussen til/fra jobb, så her blir det noen omganger hver dag. Men som vanlig blir de jo kjempedigre.... så det skal bli veldig spennende å se når de er ferdig tovet :-)
Så ja, selv om det er blit mai så strikkes det fortsatt her, i ull...

2 kommentarer:

  1. BLIPP-BLOPP, BABBEN
    Nå ble jeg beroliget, tusen takk. Har bekymret meg over mai-sokkene mht strikke fra tåa og opp. Det er skikkelig IKKE min måte og strikke sokker på. Men nå fikk jeg lyst til å starte opp.. takket være deg. Blir vi diskvalifisert så er vi to :-D

    PS. Ellers holder jeg på med en merkelig skapning Marius i str. 4-6 år. Skikkelig touch av min boblende kreativitet. Ha-ha. Den ser helt gal ut. Ferdig med bolen nå så den kommer vel på bloggen etter hvert.

    Ha en fin dag i morgen :-)

    SvarSlett
  2. Vottene er lekre, sokkene blir flotte skal du se, og tøflene har jeg tro på, de blir ordentlig varme! (Kan ikke tro dere blir diska i sokkealongen)

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails