tirsdag, september 13, 2011

Hekle-hemlighetskremmerier

Nå begynner det å nærme seg første "slippdatoen" for den første runden i "Gryteklut-byttering 2011" på Ravelry. Det er litt uvant å holde på med sånne hemmelighetskremmerier, å ikke vise eller fortelle noe om det før det er ferdig - avlevert og mottatt. Så tålmodigheten har fått seg en liten prøve nå! Det er nesten litt som når man strikker en julegave i januar og ikke kan vise den frem før til jul!
Jeg har sendt avgårde min første gryteklut i dag, og sannelig har jeg ikke fått min første gryteklut i posten idag også!

Torirot hadde oppdraget med å hekle en gyteklut til meg i jordfarger eller en i klare fargerike farger (vi kan komme med fargeønsker, men ikke så mye mer - resten er opp til den som hekler til deg).

Det er nesten så jeg lurer litt på om Torirot har kikket i vinuet her, for grytekluten matcher kjøkkenet mitt helt utrolig bra! Med beige, grønt, brunt og orange har hun heklet en gryteklut med to forsider!
Morsomst var siden med frihåndshekling hvor maskene går i alle retninger, og som har et "salamander"-motiv på. Utrolig at hun har greid å hekle den så trill rund så den passer mot den andre forsiden som er heklet etter AnnePåLandets mønster. Skikkelig fin er den og jeg er superfornøyd!

Men det fulgte med et koselig kort også, med motiv fra et Munch-bilde som heter "Vrengen Landhandel". (Bildet har jeg freidig lånt fra nettsiden til Lillehammer Kunstmuseum). Artig at jeg skulle få et kort med motiv fra en landhandel, jeg som har jobbet innen dagligvarehandelen siden jeg var skolejente :-)

Tusen takk Torirot :-) dette var en ordentlig fin pakke!

3 kommentarer:

  1. Heldige dig , den havde også passet så fint i mit køkken , jeg holder på med nøjagtig de samme farver som dig !!

    SvarSlett
  2. Så hyggelig at kortet passet også, da! Det er mye fine bilder på Lillehammer kunstmuseum, kom gjerne en tur og se!

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails