mandag, september 19, 2011

Glade føtter og glad dame

Noen dager til fjells med gode venninner gjør godt. Og med gode raggiser (les:raggsokker) på beina blir det glade bein også!

Fredagene var vi på tur innover mot Hallingskarvet. Været var bare helt fantastisk, så vi tok oss en lang deilig rast i lyngen. Solskinn fra helt skyfri himmel var som et under - og beina hadde bare lyst å ta seg en liten svingom... så det ble glade bein i solskinnet!

Jeg hadde på meg et par sokker som jeg strikket for et par-tre år siden, og de er bare så deilige og akkurat passe store. Jeg husker de var litt pirkete å strikke, for de er i tynt garn og med økning oppover hele leggen (tå-opp sokker) så jeg måtte holde stø kurs med mønsteret hele veien. Men jammen er de også supergode i bruk. De er strikket i Meilenweit fra Lana Grossa, som er innsatt med litt aloe vera.
Oppskriften Army-Inspired Socks var en av parene vi strikket i samstrikken "Sokker 2009" (det virker som en evighet siden, men sokkene lever godt enda).

Men jammen stoppet ikke gleden over en fin helg og supert vær! For da jeg kom hjem lå det en pakke i postkassen fra nord... Bittami hadde sendt meg en herlig hespe Wollmeise! Min aller første Wollmeise!! og jeg bare digger den gyldne fargen (som ser ut som den er født ved Hallingskarvet - fargene bare oser av natur og fjell), og gleder meg til å finne noe fint å strikke av den. Men først skal den bare nytes litt urørt :-) akkurat som naturen...

Sukk... at man kan bli så glad!!

3 kommentarer:

  1. Nydelig bilde fra Hallingskarvet i det flotte været! Strikking og fjellturer er en bra kombinasjon. Ha en fortsatt fin dag!

    SvarSlett
  2. Ha , herligt indlæg ( igen ) Og du kan godt glæde dig til Wollmeise :-))


    Klem

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails