søndag, mai 17, 2015

Nye røde pinner!


Strikkepinner er ikke lenger bare strikkepinner.

Da jeg lærte å strikke, brukte vi grå metallpinner - slitesterke, og gode å strikke med (bruker de fremdeles).
Men så kom bambuspinnene, som var så lette og fine å strikke med. De er litt myke, og har en lei tendens til å bøye seg etter noen avfellinger og litt flettestrikk. Men fremdeles gode å strikke med.
Etter Mamma har jeg noen syltynne stålpinner som ble mer brukt tidligere - men som er supre til tommeltotter og opplukking av masker.

Hvilke pinner skal jeg velg?

Idag bruker jeg mest Symfonie pinnene i hardwood fra Knit Pro. Først de lange (20cm), så de korte (15cm) og deretter de firkantede. Dette er holdbare pinner som ikke så lett mister fasongen. Passe lette og passe spisse.

Strikkepinner er ikke som før - du får de i mange varianter!

Men så kom de røde! I strikkebutikken Bittamis Design fant jeg de RØDE, fine, lette metallpinnene og lot meg friste! De koster en brøkdel av Symfony pinnene og var vel verdt en test syntes jeg.

Hva passer vel bedre enn et par strømper på røde pinner :-) på selveste 17-mai!
Begrepet rødstrømper kan få en ny mening nå....

Noen generasjoner med strikkepinner.

3 kommentarer:

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails