søndag, juni 19, 2011

Yang's sokker fra Bittami



Serien Grey's Anatomy er inspirasjonen bak flere av de lekre mønstrene fra Bittami. Nå er mine Yang's sokker ferdig og jeg er godt fornøyd - igjen! Ja, med sokkene og mønsteret i allefall. Nakken/skulderen er litt kranglete om dagen, så pinnene har måtte hvile litt den siste tiden. Så selv om mønsteret var greit å følge og huske underveis - har det tatt litt tid å få disse sokkene ferdig.

Det jeg likte best med mønsteret er at det er litt liv i det med sine myke sviger og hullrader. Men også den smale raden med de 8 rettmaskene midt forran på sokken, hvor to av maskene kun strikkes annenhver omgang (så de blir litt lenger enn de andre) - en liten detalj som gjør mye. Bittami bruker også mye vridde masker, og det er også en detalj som gir utrolig flott "skyggeffekt" synes jeg. Ja, så nok et mønster med gode beskrifelser og diagram fra Bittami jeg varmt kan anbefale.

Mine Yangs sokker er strikket av Cascade Heritage Hand painted, på pinnenr 2,5mm. Det gikk med ca 85g garn til et par sokker med lang og god legg.

Garnet er kjøpt fra StrikkInnom for en stund siden, men dette er en sånn "go'hespe" som jeg liksom helst bare ville spare på... til det perfekte mønsteret dukket opp. Et fantastisk godt garn å strikke av, og det har nydelig glans og dype fine farger... sukk...

Ja, så egentlig er jeg vel ganske fornøyd med det hele - og ikke minst at jeg fikk postet litt her i bloggen igjen :-)

2 kommentarer:

  1. Tak for link , jeg har nu købt opskrift , disse MÅ jeg bare strikke !! jeg har også garn som jeg 'spare' på og som venter til det helt rigtige projekt dukker op...på et tidspunkt . ' den der venter - venter på noget godt'.

    Hilsen Vilma

    SvarSlett
  2. Så koselig Vilma! Håper du blir like fornøyd med oppskriften som meg :-) gleder meg til å se de ferdig.

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails