mandag, oktober 05, 2009

Strikketørke eller bare litt hektisk..

(bilde: den store sokkevasken med nystrikkede sokker)

Så med skrekk og gru at det var lenge siden siste blogg-innlegg her på Ideverkstedet. Det blir litt feil å si det er strikketørke, for jeg er så absolutt ikke lei - men tiden flyr litt fra meg om dagen og da stopper produksjonen raskt.

I Sokker 2009 ligger jeg farlig langt bak skjema, for sokkene for august ble litt trå med rare hælfellinger så de er bare halvveis ferdig. Men målet er å få de ferdig en gang da.
Men akkurat nå tror jeg det blir et lite "hopp" rett på septembersokkene, for de har jeg gledet meg til å strikke... Tone M sine havkumsokker (pdf). De er jo bare kjempelekre.
Og oppskriften til oktobersokkene er også lagt ut - nok en spennende oppskrift - Hat-heel Sock - med utradisjonelle hæler fra Knitty.

Jeg har ellers prøvd å få ferdig noen par med raggsokker som skal sendes avgårde til noen som trenger de mest. Håper bare jeg ikke er alt for sent ute med det også...
Så her får nok dårlig tid være dårlig tid - men strikkepinnene skal jommen opp av skuffen igjen så jeg kommer meg litt ajour igjen.

5 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Ja, du har hatt sokker i kø ser jeg;)) Morsomt bilde;)
    Sokker er noe av det kjekkeste jeg lager, men innimellom må jeg ha noe annet. Forresten hva er innimellom, sokkene eller det andre, begynte plutselig å lure;))

    Albanialasset mitt er ikke videresendt ennå, så dine sokker blir med, du er ikke for sein!
    Det er deilig å vite at vi er flere. Fikk en pakke på lørdag også.
    De umulige augustsokkene ble ganske ok da de ble ferdige, så du må bare henge i. Det er rart med sånne litt spesielle oppskrifter syns jeg. Liker best de mest vanlige med pene mønster. Jaja, nå står Hat-heal-sokken for tur, vi får den vel til.

    SvarSlett
  3. Wow, det må jeg si! Bor du sammen med et tusenben?!?! ;o)

    SvarSlett
  4. Hei....
    her var det mykje fint, flott blogg du har.

    SvarSlett
  5. Blipp-Blopp!
    Endelig inne på bloggen igjen. Huttetu, det har vært en hektisk høst med ca. 45 reisedager på to mnd. Men nå er jeg i gang med julegaveproduksjonen for alvor. Mine "små" søte nieser ønsker seg Mariusgensere med rundt bærestykke. En er ferdig, one more to go. Min første gang med rundt bærestykke. HVORFOR HAR JEG IKKE GJORT DET FØR? Montering er saga blott - en DRØØØØM!

    Sukk, derfor ligger jeg langt etter med sokkestrikkingen. Jeg skulle skamme meg!

    Amyway.. bare et livtegn for å si at jeg er i strikkemodus om dagen.

    Lykke til med alle prosjektene dine. Vi strikkes snart : )

    klem

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails