søndag, juli 13, 2008

Hummingbird...

Ventet så veldig på garnpakken med sokkegarn fra StrikkInnom - og onsdag da jeg skulle reise oppover på hytta lå den i postkassen :-) Jeg var kjempespent på hva vi fikk denne gangen.

En raus bunt bløtt og godt alpakka-garn - Hummingbird fra Artesano - i vakre farger var det første jeg fant, og en dansk oppskrift på Stribe sokker.... og nederst i pakken lå det to fargerike nøster med elastisk bomull i nydelig lakserød/rosa - fra Cascade/Brazil.
Men det var nok den alpakka-bunten som jeg falt mest for.... så her var det bare å starte å nøste, for bunten med Hummingbird Alpakka var på hele 150g - som ble et ganske så digert nøste etterhvert....
Var likevel litt spent på om det ville holde til et par sokker - men tok sjansen siden oppskriften som fulgte med pakken var laget for nettopp Hummingbird garn.

Det gikk unna... fikk ferdig en sokk i løpet av første kvelden og en tidlig morgenstund. Får jo litt dilla da - når garnet er så godt å strikke av, og fargene veksler mellom nydelige farger. Først irriterte jeg meg litt over den veldig knallgul/oransje fargen (som kunne minne om ostepop..) som lyste sånn opp - men den gjorde seg jo også veldig godt sammen med de blå og lilla nyansene. Jeg kaller de bare ostepop-sokkene jeg :-)

Fordelen (!) med noen regnskurer og litt av/på-vær i ferien er jo at strikkingen går unna... Og det passet jo veldig godt at jeg strikket de på hytta, siden de er av "Hummingbird"-garn (for her er det jo utrolig mye kvitrende fugler..). Skal også innrømme at jeg måtte bestille noen bunter til av det deilige garnet...

2 kommentarer:

  1. Fine sokker, og fint navn på garnet. God helg!

    SvarSlett
  2. Nydelig garn som ble til flotte sokker.... Fikk Manos Silk Blend fra Strikk innom, sliter med å finne oppskrifter. Har du noen tips...

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails