lørdag, november 05, 2011

Vond hals og varm hals

Den siste uken har halsen kriblet og nesa vært tett, så formen har ikke akkurat vært på topp. Men den andre halsen - den jeg hadde på pinnene, den skal nok holde den første halsen hostefri og varm tenker jeg.

Halsen er strikket etter innfallsmetoden, og litt etter inspirasjon av den forrige jeg strikket; Helenium Cowl.

Jeg la opp 90 masker og strikket en kort vrangbord, før jeg gikk over til juksefletter.
Nederst på halsen gikk jeg over til kun vrangbord, og jeg har lagt inn noen omganger med øking for at halsen skulle bli litt videre nederst.

Garnet jeg har strikket av denne gangen kommer fra nettbutikken Strikk Innom og er fra Schoppel-Wolle og heter Pur. Det er 100% ren merinoull og er liksom ikke tvinnet, det er bare en bunt med lange fibre som henger sammen. Det er mykt og tett, og ikke kløete i det hele tatt.
Hespen har utrolig mange herlige farger som veksler fra oransje til dyp purpur (derfor har det vært veldig vanskelig å få tatt noen gode bilder av det).

Jeg strikket til hespen på 100g var tom, og da ble halsen ca 24cm høy. Lang nok til å kunne brettes ned en gang, eller trekkes godt over nesa.

6 kommentarer:

  1. Så flittig du er. Har ikke jeg nettopp sett noen sokker på bloggen din. Halsen så deilig varm ut.God når det er trekk i luften.

    SvarSlett
  2. Ser dejlig varm ud , sikkert godt til en øm hals :-))

    SvarSlett
  3. Så flott hals, og det garnet var fint:)

    SvarSlett
  4. Flott hals - håper den har varmet godt på halsen din, så du snart er frisk igjen. Fortsatt god bedring.

    SvarSlett
  5. Huff, så dumt å få vondt i halsen. God bedring!

    Tusen takk for kjempefin gryteklut, den er nå lagt ut både på blogg og ravelry. =)
    I tillegg har jeg lagt deg til på bloggrollen min, så følger jeg deg også videre framover. Takk for laget i swap'en! Klem ToneB

    SvarSlett
  6. Herlig hals i flotte farger! Håper halsen liker den så godt at den blir bra raskt, og at vinteren kommer så du allikevel kan fortsette å bruke halsen hver dag. Lekker!

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails