søndag, november 20, 2011

Moro mønsterstrikking

Dilla! Jeg kan ikke si noe annet.... men når jeg først har lagt opp masker og strikket unna vrangborden eller kanten, og endelig kan starte på mønsterstrikingen - ja da får jeg lett litt dilla... mønster er gøy!

Først skal jeg bare strikke omgangen ut, så skal jeg bare strikke en mønster-rapport ferdig, og plutselig får jeg ikke stoppet, men bare må fortsette og fortsette...
Så min viktigste lærdom når det gjelder mønsterstrikking - er å ikke starte på et nytt mønster før du har tid til å strikke en del mer enn du tror du skal...

Før helgen fikk jeg et nytt mønster fra Bittami som skulle teststrikkes - og det var jo bare vakkert! Bare fargevalget hennes var nok til å få det til å krible i pinnene her..

Utfordringen var å finne en bra fargemix selv, med en kontrastfarge til selve mønstermaskene og en fargerik bunnfarge som gjerne kunne være i flere nyanser... At det skulle være så vanskelig å velge, og ikke minst finne to nøster som passet hverandre i både farger og strikkefasthet.

Valget mitt falt på Sandnes Fantasy strømpegarn og Fortissima Socka, begge med strikkefasthet 27m = 10cm og 210m pr 50g.
Mønsteret til Bitta heter LL Socks (Latvian Love) - og er en fryd å strikke. Det har mange fine detaljer og forsiden og baksiden på sokkene har forskjellig mønster.

Forløpig er bare første sokken ferdig og sokknr 2 er jeg nesten litt redd for å starte på, siden det er jobbdag i morgen... for dette er bare moro!!

9 kommentarer:

  1. Så flott mønster og farger på sokkene dine:)

    SvarSlett
  2. Ikke vanskelig for meg å se at dette er gøy! Mønsterstrikking er morsomt hele tida. Fint mønster! Tipper du blir ferdig fortere enn svint. Kanskje noe for meg også når jeg tar en pause fra selbuvottene? God strikkeuke!

    SvarSlett
  3. Så fine!! Så sokkene på bloggen til Bittami og forelsket meg i de med engang, gleder meg til mønsteret kommer :) har fulgt bloggen din lenge og blir glad for hvert nye innlegg!
    Jeg er ikke så flink med mønsterstrikk, ene fargen blir fort veldig stram og forsvinner i den andre fargen. Noen gode tips til en fersk mønster strikker?

    K

    SvarSlett
  4. De er SMUKKE , og jeg holder med dig hvad angår mønster strikning , det er GØY og man må bare fortsætte. Dem vil jeg også strikke.

    SvarSlett
  5. De ble bare helt konge i de fargene du valgte:-)
    Tusen takk for at du ville teststrikke!
    Nå blir det ikke flere fra meg på denne siden av nyttår, tenker jeg:)
    Klem:)

    SvarSlett
  6. Dette var flotte sokker! Både Bittamis og dine fargekombinasjoner var utrolig vellykket! Det gjelder å ikke starte med mønsterstrikkingen sent på kvelden, ja...

    SvarSlett
  7. Virkelig varmende og flott - og så jevnt og fint som du strikker! :o

    Ha en fortsatt fin kveld.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for koselig tilbakemelding :-)
      Mønsteret kan virkelig anbefales.

      Slett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails