søndag, juli 05, 2009

En liten juli-status blant garn, pinner og magasiner

Med mange dager (flere uker?) med go'vær har gitt en pause i all strikkingen. Det er liksom ikke strikkepinner og ullgarn som frister mest når gradestokken spretter i været.

Uansett om strikkelysten har vært litt fraværende, så må jeg liksom lese litt på nett og i blader om nye oppskrifter og lekkert garn... Ulempen ved å lese sånne magasiner og på nett er jo at det dukker opp enda mer man har lyst å lage... Så nå var det neste litt deilig med en regnværsdag så jeg kunne finne pinnene frem igjen.

Ikke for det - jeg var innom Strikkedilla på Oslo City på vei fra jobb her i forrige uke for å kjøpe knapper til juni-sokkene - og da oppdaget jeg at de hadde hele 40% rabatt på en del lin/bomullsgarn fra Garnstudio :-)

Da var det bare å reise hjem, finne frem oppskriften på en lekker linvest jeg har gjemt på (og ikke tatt meg råd til å strikke enda). For nå endelig skulle den bli strikket til nesten halve prisen! Tilbudet gjelder helt uti august - så her er det bare å gjøre noen gode kjøp...
Det har ellers rukket å bli juli uten at junisokkene er helt klare enda. Men nå strikker jeg som besatt mens været er "strikkbart" (les: regnvær og litt kjøligere). Regner med å få de ferdig om noen dager - for jeg skal innrømme at jeg allerede har tjuvstarte på julisokkene - Drops tubesokker til småbarn - for jeg måtte bare ha noe enkelt til en TV-krim her, selv om juni-sokkene ikke er ferdig....

I tillegg har jeg Frøya-sokkene (som jeg egentlig bare skal strikke på vei til jobb - men siden det er ferie så har jeg lagt de i UFO-haugen i sofakroken samme med de andre halvferdige prosjektene..) og langtids-kofta..

Så det ser ut som ferien skal ha nok strikketøy i allefall :-)

1 kommentar:

  1. Takk for den hyggelige kommentaren på bloggen min! Jeg gleder meg til å se linvesten du har begynt på. Den ser ut til å bli flott. Sommerhilsen fra Strikke- og hekleglede.

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails