søndag, februar 02, 2014

Vinterlige snøkrystaller...


Bitta har greid det igjen, å lage noe nytt av noe gammelt som er pyntet opp med noen nye detaljer. Mønsteret "Stjerne over Island" gir meg vinterferiefølelse - for snøkrystallene i mønsteret minner meg om skikkelig snørik vinter. Ikke den som regner bort på utsiden av vindu i dag...
Garn
Garnet jeg har brukt er Hot Socks Lilla/burgunder mix (nr 06) som bunnfarge, med Mellanraggi hvit (nr 28201) mønsterfarge. Både mønster og begge garntypene er å finne i Bittas egen garnbutikk; Bittamis Design. Hot Socks garnet hadde fine farger, men ble litt vel "bråkete" til dette mønsteret syntes jeg. Men begge garntypene er gode å strikke av og fungerte bra sammen.  


Det gikk med totalt 110g garn til dette paret som er i ca 39-41 (fot ca 25 cm), med legg på 17,5 cm før hælfellingen. Strikket på pinnenr 3,0 mm.

Jeg ville gjerne ha hele foten i lilla/burgunder, så jeg strikket tåen i "feil" farger - angret litt på det i ettertid, men får gjemme den godt i støvlene....

Jeg likte godt den lange og gode vrangborden øverst på sokken, det gjør at den sitter godt. Samtidig som den fine stjerneborden myker opp hele designet, gir det tradisjonsrike Islender-mønsteret på foten, sokken en kjent preg.  
Februarutfordringen
Nå i februar har Bitta lagt ut en utfordring i Facebook-gruppen sin "Bittas Design for Strikkelystne", som går på å strikke (ferdig) plagg av Bittas Design og laste opp bildene i en egen bildemappe. Bli med i gruppen du også, for her er det stor aktivitet og den har samlet utrolig mange strikkeglade :-)

Selv har jeg tenkt å bruke februar til å få ferdig noen flere Bitta-sokker, som ligger halvferdig her... så får vi se om jeg greier å stå i mot fristelsen til å starte på nye prosjekter da....

7 kommentarer:

  1. Så nydelige sokker, og i flotte farger her får en ordentlig vinterfølelse. :-) Ha en fin søndagskveld!

    SvarSlett
  2. Det var fine sokker! Nydelige farger og pent mønster!

    SvarSlett
  3. Riktig fine sokker i farger som jeg liker godt! Vi har masse snø, og nå er det mildvær så jeg regner med det tiner litt. Vær og føre får vi ta som et kommer.

    Ønsker deg ei fin uke!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Sokkene ble kjempefine. jeg liker mønsteret godt og det passer i mange fine farger! Jeg er med på februarutfordringen til Bitta, skal gjøre ferdig ett par LL socks denne uka. Så dukker de nok også opp i bloggen min om noen dager:)

    SvarSlett
  5. Knallfine sokker! Og - ja! Bitta "leverer"!!!

    SvarSlett
  6. Flotte sokker! Jeg må innrømme at jeg fikk veldig lyst på et par nøster av det lilla garnet... ;)

    SvarSlett
  7. Flotte sokker. Fint mønster og farger. God helg til deg.

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails